چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶
«میلیون‌ها سایه خاکستری» رمانی نوجوان از سرزمین ویتنام

کتاب «میلیون‌ها سایه خاکستری» به قلم سینتیا کادوهاتا با ترجمه الهام صادقی مزیدی از سوی انتشارات آلاچیق کتاب برای نوجوانان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «میلیون‌ها سایه خاکستری» نوشته سینتیا کادوهاتا، نویسنده ژاپنی‌آمریکایی و برنده جایزه نیوبری است. این رمان نوجوان حول زندگی پسری دوازده‌ساله به نام یتین می‌گذرد که عاشق فیل و فیلبانی است. او در روستایی آرام و به دور از هیاهو در جنوب ویتنام زندگی می‌کند و از نظر خودش بهترین فیلبان تاریخ دهکده است. بزرگ‌ترین رویایی که در ذهن می‌پرورد، داشتن یک مدرسه آموزش فیل است؛ اما برخلاف تصور یتین پای جنگ به روستای او هم می‌رسد و زندگی‌اش را زیرورو می‌کند.

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:
سال ۱۹۷۳، ارتفاعات مرکزی، ویتنام جنوبی
یتین اِبان در حال تماشای توماس بود. توماس داشت طنابی دور گردن لیدی می‌بست. لیدی، کوچک‌ترین فیل از میان سه فیل دهکده و البته قوی‌ترین آن‌ها بود؛ به همین دلیل، افراد زیادی در دهکده او را برای کارگری می‌خواستند. آن روز، لیدی باید کُنده‌های درخت را برای خاندان بونیا می‌کشید. خانه آن‌ها در آتش‌سوزی از بین رفته بود و مشغول ساختن خانه جدید بودند.

کتاب «میلیون‌ها سایه خاکستری» به قلم سینتیا کادوهاتا با ترجمه الهام صادقی مزیدی در ۱۵۲ صفحه، شمارگان هزار نسخه و به بهای ۸۵ هزار تومان از سوی انتشارات آلاچیق کتاب برای نوجوانان منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها