دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۷
«هوش مصنوعی: دانش‌های نرم و سخت» بررسی شد

فارس- نشست تخصصی «هوش مصنوعی: دانش‌های نرم و سخت» به مناسبت هفته پژوهش و فناوری در مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، نشست تخصصی «هوش مصنوعی: دانش‌های نرم و سخت» با حضور محمدرضا قانع رئیس هیئت مدیره انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران شاخه منطقه جنوب کشور، روح الله منوچهری مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور و دانشجویان و پژوهشگران شامگاه دوشنبه در سالن سرای سخن مدیریت منطقه جنوب کشور برگزار شد.

در ابتدای نشست روح الله منوچهری با اشاره به اهمیت شناساندن قابلیت‌های هوش مصنوعی در کتابخانه‌ها، ظرفیت‌های هوش مصنوعی را برای ایجاد، تغییر و توسعه کتابخانه ها مهم ارزیابی کرد.


در این نشست علیرضا خرمایی عضو هیئت علمی گروه زبان‌های خارجی و زبان‌شناسی دانشگاه شیراز با عنوان «نگاهی درزمانی و هم‌زمانی به رابطه میان هوش مصنوعی و زبان‌شناسی گذر از تقابلی ایدئولوژیک به تعاملی هم‌سازانه» سخ، گفت امیرسعید مولودی عضو هیئت علمی گروه زبان‌های خارجی و زبان‌شناسی دانشگاه شیراز و فریده نیک‌پور دانشجوی دکتری گروه زبانهای خارجی و زبان‌شناسی دانشگاه شیراز سخنرانی خود را با عنوان «شناسایی خودکار استعاره در زبان فارسی با استفاده از هوش مصنوعی» ارائه دادند، علیرضا نیک سرشت عضو هیئت علمی گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز با عنوان «هوش مصنوعی در گذر زمان» سخنرانی کرد و پگاه تاجر، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت «هوش مصنوعی، پژوهش و کتابداران» ارائه کرد.

به گزارش ایبنا؛ این نشست با همکاری انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران شاخه منطقه جنوب کشور، انجمن علمی علم اطلاعات و دانش شناسی، انجمن علمی ارتقا کتابخانه ها عمومی ایران و مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها