چهارشنبه ۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۳
آیین افتتاح دو نمایشگاه کتاب استانی برگزار شد

دویست و سومین و دویست چهارمین نمایشگاه کتاب استانی در دو استان کهگیلویه و بویر احمد و بوشهر، از دیروز با حضور بهمن دری، معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان کهگیلویه و بویراحمد دیروز صبح با حضور معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد، نماینده ولی فقیه، استاندار و چند تن از نمایندگان این استان در مصلی امام خمینی (ره) شهرستان یاسوج افتتاح شد. همچنین هفتمین نمایشگاه کتاب استان بوشهر شامگاه دیروز و با حضور  دری، معاون امور فرهنگی ارشاد و مسوولین این استان، آغاز به کار کرد.

امین کمالوند، مدیرکل اداره ارشاد استان کهگیلویه و بویراحمد، در گفت‌وگو با «ایبنا» با اشاره به رونمایی از 16 کتاب در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: در این مراسم به آقای دری پیشنهاد دادیم برگزاری نمایشگاه کتاب دوره بعد، در دو شهر یاسوج و گچساران برگزار شود که ایشان این پیشنهاد را پذیرفتند.

وی اضافه کرد: از برنامه‌های جنبی نمایشگاه، شش نشست تخصصی کتاب و شش نشست نقد کتاب، نمایشگاه یادمان ولایت و اجرای تعزیه است.

کمالوند با اشاره به حضور پررنگ شهرستان‌ها در این نمایشگاه افزود: با شهرداری‌های شهرستان‌ها هماهنگ شده‌ایم که هر روز یک شهر با کاروان‌‌هایی به محل نمایشگاه بیایند و از نمایشگاه دیدن کنند.

دوازدهمین نمایشگاه کتاب کهگیلویه و بویراحمد، با نمایش 25 هزار عنوان کتاب در متراژ سه هزار و 500 متر در 150 غرفه و 250 ناشر فعالیت خود را آغاز کرده است. این نمایشگاه تا 13 دی‌ماه ادامه دارد.

سید یونس محمدی، مدیرکل اداره ارشاد استان بوشهر هم با بیان این‌که به دلیل هم‌زمان شدن دو نمایشگاه کتاب استانی و حضور بهمن دری، معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد در افتتاحیه نمایشگاه کتاب استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: به منظور حضور معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد در آیین افتتاح نمایشگاه کتاب بوشهر، این مراسم در ساعات پایانی روز برگزار شد.

محمدی با اشاره به ارتقای سطح کیفی نمایشگاه، ادامه داد: معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد نیز از فضا و کم و کیف این نمایشگاه ابراز رضایت کردند.

وی در معرفی فوق برنامه‌های این نمایشگاه افزود: مشاعره آیینی، ولایت و مهدویت، آواها و نواهای عاشورایی و شب شعر از برنامه‌های جنبی دویست و چهارمین نمایشگاه کتاب استانی است.

مدیرکل اداره ارشاد بوشهر در ادامه گفت‌وگو با «ایبنا» از رونمایی از 21 عنوان کتاب در طول نمایشگاه خبر داد.

هفتمین نمایشگاه کتاب استان بوشهر با 250 ناشر کشوری، 12 ناشر استانی و نمایش 25 هزار عنوان کتاب در قالب 146 غرفه فعالیت خود را آغاز کرده است. این نمایشگاه تا 12 دی‌ماه ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها