پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
برگزیدگان جشنواره «عیدی پر از داستان» معرفی شدند

با رای هیئت داوران و اعلام برگزیدگان جشنواره داستان نویسی نوروزی با عنوان «عیدی پر از داستان» به کار خود پایان داد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این جشنواره توسط گروه مجازی داستان نویسی جمال و جلال و مشارکت واحد یک فرهنگ و هنر دانشگاه جامع علمی کاربردی تهران و گروه مخترعین آزاد اعزامی به مسابقات جهان در سطح کشوری در دو گروه سنی بزرگسال و نوجوان برگزار شد که در نهایت با انتخاب ۷ اثر برتر از نویسندگانش تجلیل شد.

حسن ایمانی دبیر و از داوران این جشنواره در گفتگو با خبرنگار ایبنا، اظهار کرد: داوری مسابقه داستانک نویسی ۵۰۰ کلمه ای نوروزی را ۵ داور از اساتید و نویسندگان بنام کشور از جمله محمدجواد جزینی، علیرضا ارسنجانی، احسان عباسلو، حسن ایمانی و مرضیه فِعله‌گری برعهده داشتند که ۱۴ اثر گزینش شد.

وی با بیان اینکه ۱۱۵ داستان از شهرهای مختلف به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود، بیان کرد: از میان ۱۴ اثر برگزیده و در نهایت ۷ اثر به عنوان داستان های برتر به بخش جوایز راه یافت.

این نویسنده اعلام کرد: در این مسابقه زهره باغستانی از شهر میبد یزد مقام اول را کسب کردند و سیده خدیجه علیزاده از شهر لنده استان کهگیلویه و بویر احمد و فاطمه نورمحمدی از شوشتر به طور مشترک سوم شدند و با نظر هیئت داوران نفر دوم در این مسابقه انتخاب نشد.

وی ادامه داد: آثار فاطمه نورمحمدی و هدیه همایی هر دو از اصفهان در رتبه های چهارم و پنجم قرار گرفت و طاهره علمچی میبدی و محمد جواد محمدی به ترتیب رتبه های ششم تا هفتم را کسب کردند.

موسس گروه داستان نویسان «جمال و جلال» خبر داد: با هماهنگی به عمل آمده با رادیو تهران، ۱۴ داستانک برگزیده جشنواره داستانک‌های ۵۰۰ کلمه ای نوروزی توسط هنرمندان و دوبلورهای کشور، فاطمه نودهی و نرگس ریش سفیدی خوانش و صداگذاری می شود.

ایمانی یادآور شد: این داستان‌ها در برنامه نوروزی رادیو تهران به صورت پخش سراسری در ۱۳ روز تعطیلات عید سال ۱۴۰۳ پخش خواهد شد و نیز در آینده به صورت کتاب گردآوری و چاپ می شود.

وی بیان کرد: گروه داستان نویسی جمال و جلال در کنار آموزش رایگان مجازی در حوزه داستان نویسی با حضور اساتید برجسته کشوری در سال جاری جشنواره های دیگر در حوزه ادبیات و داستان از جمله، جشنواره های داستانک نویسی گل ماه بانو، فلاسک- ترمر- کوه، راننده زن و کارواش و داستانک برای روز پدر، جشنواره داستان نویسی ویژه شب یلدا و مسابقه خاطره نوسی با موضوع خانه تکانی را برگزار کرده است.

ایمانی همچنین از مشارکت و استقبال کم نظیر کودکان و نوجوانان از گروه و جشنواره های داستان نویسی خبر داد و افزود: امسال به مناسب اهدای کتاب و هفته گرامی داشت کتاب شماری از کودکان با شرکت در جشنواره اهدای کتاب گروه، کتاب های خود را به یاران کتابخوان خود هدیه کردند.

نویسنده و موسس گروه جمال و جلال همچنین از برگزاری مسابقه داستانک نویسی در ۲۰۰ کلمه مرتبط با تصویری در خصوص سیل سیستان و بلوچستان در سطح کشور خبر داد و بیان کرد: نویسندگان می توانند تا ۲۵ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ به آدرس hassanimani۱۳۵۳ در پیام رسان بله ارسال کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها