چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۱
اهدای کتابنامه نماز به کتابخانه‌های سراسر ایران

رسول خامه‌یار «کتابنامه نماز» را به تازگی به رشته تحریر درآورده است و کوشیده در آن کتاب‌هایی را که تاکنون درباره نماز نوشته شده‌اند، گردآوری و معرفی کند. این اثر به تازگی از سوی نشر پارسا اندیش به کتابخانه‌های سراسر ایران اهدا شده است.-

محمد خامه‌یار، معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با اعلام این خبر اظهار کرد: در این کتابنامه بیش یک هزار و 100 عنوان کتاب که نماز را از ابعاد گوناگون احکام، فقه، دیدگاه بزرگان و ائمه(ع) و جایگاه نماز نزد عارفان بررسی کرده‌اند، معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین برخی موضوعات کتاب‌های نگارش یافته در این حوزه با وجود ضروری بودن، تکراری‌اند که مولف کتابنامه نماز با شیوه‌ای خاص سعی کرده است در معرفی آن‌ها از موازی‌کاری جلوگیری کند تا این اثر برای محققان و پژوهشگران حوزه نماز جذاب و کارآمد شود.

معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان این‌که ضرورت نگارش کتابنامه نماز را پس از افتتاح کتابخانه نماز نمایان شد، گفت: در شهر قم کتابخانه‌های تخصصی متعددی دایرند اما جای خالی کتابخانه تخصصی نماز ویژه محققان و پژوهشگران محسوس بود. بنابراین، ستاد اقامه نماز در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم کتابخانه تخصصی نماز را با هدف ارایه خدمات و اطلاعات گوناگون حوزه نماز در نزدیکی کتابخانه بزرگ آیت‌الله خامنه‌ای راه‌اندازی کرد.

وی افزود: با راه‌اندازی کتابخانه تخصصی نماز، منابع مکتوب متعدد و فراوانی در اختیار طلاب، حوزویان و پژوهشگران قرار گرفت اما این کتابخانه با وجود خدمات گوناگون نمی‌توانست نیاز همه محققان سراسر ایران را تامین کند. بنابراین، تالیف و گردآوری کتابنامه نماز در دستور کار قرار گرفت. اکنون جلد نخست این کتابنامه منتشر شده و با استقبال مخاطبان خاص خود هم روبه‌رو شده است.

خامه‌یار با بیان این‌که از زمان انتشار نخستین جلد کتابنامه نماز تاکنون 200 اثر دیگر درباره نماز جمع‌آوری شده‌اند که در آینده نزدیک این کتاب‌ها در جلد دوم کتابنامه معرفی خواهند شد، گفت: نخستین چاپ کتابنامه نماز با شمارگان یک هزار نسخه و در 518 صفحه از سوی نشر پارسا اندیش و به سفارش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم راهی کتابخانه ایران شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط