جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰
نمادی از مقاومت قرآنی در بهار کلام خدا

در نمایشگاهی که جای جای آن رنگ و بوی قرآنی داشت، مجمع جمعیت دفاع از ملت فلسطین از غرفه‌ای با عنوان مقاومت بهره می‌برد. در این غرفه 35 عنوان کتاب و 20 عنوان مقالاتی با موضوم صهیونیسم و مقاومت در قرآن عرضه ‌شد و مورد استقبال بازدید کنندگان هم قرار گرفت.-

حسین چیت‌ساز، مسوول غرفه مقاومت در بخش بیداری اسلامی نمایشگاه قرآن کریم، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این باره اظهار کرد: در مدتی که این غرفه در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برپا بود، علاوه بر پاسخگویی به سوالات بازدیدکنندگان، با بهره‌گیری از مضامین قرآن کریم و آموزه‌های دینی، به معرفی فعالیت‌های غرفه مقاومت و کارگاه‌های آموزشی با موضوع مسایل روز خاورمیانه پرداخت. 

وی با اشاره به این‌که برگزاری نمایشگاه قرآن کریم فرصت خوبی برای ارایه مقالات قرآنی و بالا بردن سطح تفکر علمی و قرآنی مردم بود، ادامه داد: همچنین در این غرفه نرم‌افزار بازدید مجازی از مسجد الاقصی و دایره‌المعارف فلسطین‌شناسی و صهیونیسم‌شناسی را عرضه کردیم. استقبال بازدیدکنندگان از این غرفه مطلوب بود.

مسوول غرفه مقاومت در بخش بیداری اسلامی درباره فعالیت مجمع جمعیت دفاع از ملت فلسطین طول سال نیز توضیح داد: این مجمع از داشتن کتابخانه تخصصی با موضوع فلسطین‌شناسی، لبنان و صهیونیسم بهره می‌برد که بیشتر مورد استفاده دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد قرار می‌گیرد. همچنین در این کتابخانه میزبان کارگاه‌های تخصصی و نقد فیلم‌های ضدصهیونیسم هستیم.

وی گفت: کتاب‌های این کتابخانه تخصصی را کارشناسان برجسته و خاورشناسانی مانند سیدهادی سیدقفقهی،‌ دکتر کوشکی و حسین روی‌وران به رشته تحریر درمی‌آورند. اکنون این کتابخانه به بیش از پنج هزار عنوان کتاب به زبان‌های انگلیسی، عربی و فارسی مجهز است. همچنین پایان‌نامه‌های دانشجویان علوم بین‌الملل، علوم سیاسی و ادبیات عرب که به نوعی موضوع بیداری اسلام و زیرمجموعه‌های آن را در برمی‌گیرد، مورد توجه و حمایت مجمع جمعیت دفاع از ملت فلسطین قرار خواهد گرفت.

نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از 15 تیرماه تا 13 مردادماه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تهران برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط