یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۸
شناخت خصوصیات اساسی انسان در «انسان‌شناسی از منظر قرآن»

نویسنده کتاب «انسان‌شناسی از منظر قرآن» گفت: این کتاب مجموعه‌ای از مباحث انسان‌شناسی و شناخت خصوصیات اساسی انسان است که به طور مستقیم از آیات قرآن آن‌چه را که مربوط به فطرت، غرایز، ذات، تمایلات، کشش‌ها، کنش‌ها و اهداف خلقت است، بیان می‌کند.-

دکترحمید حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب‌(ایبنا)، معرفی مستقیم انسان از زبان قرآن را برتری این کتاب دانست و عنوان کرد: این کتاب با بیان قرآن از زبان خداوند، به معرفی انسان و ذات او پرداخته است و در حالی‌که سایر کتاب‌هایی با این موضوع به بررسی آرا و نظریات فلاسفه، روانشناسان، جامعه‌شناسان، تحقیقات‌علمی یا نگاه روایات و نظریات دانشمندان اسلامی پرداخته‌اند، این کتاب به طور تخصصی انسان را از دید و زبان خداوند با استناد آیات قرآن معرفی کرده است.

نویسنده کتاب انسان‌شناسی از منظر قرآن آشنایی عموم مردم با مفهوم انسان و انسان‌شناسی را هدف خود از نگارش این کتاب دانست و یادآور شد: انسان و انسان‌شناسی پیوند نزدیکی با بسیاری از مفاهیم عمیق اسلامی مانند نبوت، خدا‌شناسی و معادشناسی دارد.

دکتر حسن‌زاده با اشاره به حدیث «من عرف نفسه فقد عرف ربّه» عنوان کرد: انسان اگر بتواند از ذات و درونیات خود شناخت کامل داشته باشد، بدون شک راهی به سوی شناخت پروردگار خود گشوده است. بنابر‌این، شناخت انسان پلی برای شناخت خداوند متعال است. 

کتاب«انسان‌شناسی ازمنظرقرآن» برای نخستین بار با شمارگان هزار نسخه، در 167 صفحه و به بهای 35 هزار ریال از سوی انتشارات تلاوت وابسته به موسسه فرهنگی دارالقرآن کریم منتشر شده است.

خبرنگار: زینب جباری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط