یکشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۰
اطلاع از نياز بازار به واسطه كتابفروشي‌ها

مدير مسوول انتشارات «طاهريان» معتقد است بازارسنجي از طريق مراكز نمايندگي و كتابفروشي‌ها، راهكار خوبي براي شناسايي نياز بازار و مخاطب كتاب‌ در حوزه‌هاي مختلف است.\

ابوالفضل طاهريان با بيان اين مطلب به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، گفت: در برخي موارد، كتاب‌هايي كه در حوزه رايانه منتشر مي‌شود، به درخواست دانشجويان و نيز علاقه‌مندان اين حوزه‌ها گردآوري شده‌اند.

وي ادامه داد: گاهي اوقات، كتابفروش از درخواست‌ دانشجويان باخبر مي‌شود كه نياز به كتابي مثلا درباره نسخه جديد ويندوز 7 دارند و اين نياز بازار را به ناشر اطلاع مي‌دهد. اين درخواست‌ها ناشران را به نگارش و يا ترجمه آثار مختلف در اين حوزه رهنمون مي‌سازد.

طاهريان با اشاره به تبعات ناشي از بي‌توجهي به درخواست بازار در مراحل توليد كتاب، يادآور شد: بر باد رفتن سرمايه و ضررهاي اقتصادي كلان براي ناشران تازه‌كار و بي‌اعتمادي مخاطب به كتاب‌هاي يك ناشر از جمله پيامدهاي منفي اين موضوع است.

وي تصريح كرد: معتقدم ناشران براي اينكه در كار خود موفق باشند با در نظر گرفتن تبعات منفي، بي‌توجهي به نياز و سليقه مخاطب كتابي را منتشر نكنند.

مديرمسوول انتشارات طاهريان خاطرنشان كرد:‌ اين موضوع سبب مي‌شود بسياري از نواقص و ضعف‌هاي موجود در چرخه نشر كشور برطرف شود و ناشران به سوي حرفه‌اي شدن گام بردارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط