ابوالفضل طاهريان با بيان اين مطلب به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، گفت: در برخي موارد، كتابهايي كه در حوزه رايانه منتشر ميشود، به درخواست دانشجويان و نيز علاقهمندان اين حوزهها گردآوري شدهاند.
وي ادامه داد: گاهي اوقات، كتابفروش از درخواست دانشجويان باخبر ميشود كه نياز به كتابي مثلا درباره نسخه جديد ويندوز 7 دارند و اين نياز بازار را به ناشر اطلاع ميدهد. اين درخواستها ناشران را به نگارش و يا ترجمه آثار مختلف در اين حوزه رهنمون ميسازد.
طاهريان با اشاره به تبعات ناشي از بيتوجهي به درخواست بازار در مراحل توليد كتاب، يادآور شد: بر باد رفتن سرمايه و ضررهاي اقتصادي كلان براي ناشران تازهكار و بياعتمادي مخاطب به كتابهاي يك ناشر از جمله پيامدهاي منفي اين موضوع است.
وي تصريح كرد: معتقدم ناشران براي اينكه در كار خود موفق باشند با در نظر گرفتن تبعات منفي، بيتوجهي به نياز و سليقه مخاطب كتابي را منتشر نكنند.
مديرمسوول انتشارات طاهريان خاطرنشان كرد: اين موضوع سبب ميشود بسياري از نواقص و ضعفهاي موجود در چرخه نشر كشور برطرف شود و ناشران به سوي حرفهاي شدن گام بردارند.
یکشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۰
نظر شما