چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۰
کودک و دنیای کتاب

کودک از کتاب می آموزد و برای او میان دنیای داستان و دنیای واقعی هیچ حد و حصری وجود ندارد. بنابراین باید کتاب کودکان بسیار آموزنده باشند و این فرصت را به کودک بدهد تا از آن آموزه ها برای شناخت دنیای پیرامون خود استفاده کند._

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،کودک از کتاب می آموزد و برای او میان دنیای داستان و دنیای واقعی هیچ حد و حصری وجود ندارد بنابراین باید کتاب کودکان بسیار آموزنده باشند و این فرصت را به کودک بدهد تا از آن آموزه ها برای شناخت دنیای پیرامون خود استفاده کند. 

داستان تخیل کودک را فعال می کند و تواناییهای ذهنی اش را افزایش می دهد. یک داستان خوب می تواند تاثیر مثبت و یک داستان بد تاثیر مخرب در ذهن و حتی آینده کودک داشته باشد ومی تواند جنبه های شخصیت کودک را ارتقا یا آن را کاهش دهد. 

داستان در کنار اینکه برای کودک  سرگرم کننده است، می تواند اثر روانی نیز برای او داشته باشد . داستان ها نقش مهمی در تربیت کودک دارند.به همین خاطر در کشورهای پیشرفته به مضامین داستان های کودکان و حتی نوع چاپ ، طرح جلد و رنگهای کتاب نیز اهمیت می دهند و به کتاب کودکان به عنوان نوعی پرورش دهنده روح نگاه می کنند.
به دنبال داستان های خوب ، تفکر و نتیجه همراه است و به همین دلیل می توان از کتاب ها به عنوان منبعی برای افزایش رشد عقلی و عاطفی کودکان نام برد.
 
در کشورهای پیشرفته به دلیل اهمیت کتاب های کودکان انجمن هایی تاسیس می شود تا کتاب کودکان را ار لحاظ تاثیرات اجتماعی ،فرهنگی و روانشناسی مورد بررسی قرار دهند و حتی در نوشتن کتاب کودکان باید اصول بسیاری رعایت شود. 

کودکان از آنچه از کتاب می آموزند در زندگی آینده شان بهره مي برند، بنابراين دلیل وجود ندارد که نویسندگان کودک تنها برای سرگرمی آنها بنویسند، بلکه کتاب کودکان باید حامل پیام های اخلاقی درخور باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها