چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱
شبکه پرداخت در 11 روز نمایشگاه کتاب پایدار بود/ نصب 70 کیلومتر کابل در مصلا

مدیرعامل و نایب‌رئیس هیات مدیره هلدینگ داده‌ورزی سداد بانک ملی ایران، به نصب 70 کیلومتر کابل، 4 کیلومتر فیبر در محل برگزاری نمایشگاه کتاب اشاره و بیان کرد: نمایشگاه کتاب 1402 ازنظر زیرساختی با ادوار گذشته تفاوت داشت و نتیجه این تفاوت، پایداری شبکه تا پایان نمایشگاه بود.

حمیدرضا احمدیان، مدیرعامل و نایب‌رئیس هیئت مدیره هلدینگ داده‌ورزی سداد بانک ملی ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره ارائه خدمت به ناشران و مردم در طول برگزاری سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار کرد: حدود یک هفته قبل از برگزاری نمایشگاه، همکاری با مجریان برگزاری بزرگترین رویداد فرهنگی کشور را برای تأمین زیرساخت فنی نمایشگاه آغاز کردیم. 
 
وی با بیان این مطلب که زیرساخت فنی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، یک هفته‌ شبانه‌روزی و در سه شیفت فشرده برقرار شد، ادامه داد: تقریبا 70 کیلومتر کابل، 4 کیلومتر فیبر نصب شد و سه مرکز مخابراتی در مصلا مستقر بودند. نمایشگاه کتاب 1402 ازنظر زیرساختی با ادوار گذشته تفاوت داشت؛ چراکه در مجموع، فناوری شبکه با سال گذشته متفاوت بود و نتیجه این تفاوت، پایداری شبکه تا پایان نمایشگاه بود؛ علاوه‌براین گزارشی از ناشران درباره وجود مشکل در دسترسی به شبکه پرداخت ارائه نشد. 150 نفر از همکاران، به‌عنوان «پرستاران شبکه پرداخت» یا شبکه پُز برای رفع مشکلات احتمالی ناشران در نمایشگاه حضور داشتند. در مجموع تجربه مشارکت در نمایشگاه، دشوار اما موفق بود.  
 
احمدیان افزود: شناخت نقاط قوت و ضعف شبکه ناشران، یکی از نتایج این حضور است. بسیاری از ناشران به‌ویژه ناشران بزرگ به استفاده از زیرساخت‌های اینترنتی تمایل پیدا کردند؛ در نتیجه در طول برگزاری نمایشگاه، تعداد درخور توجهی درخواست ipg از آن‌ها دریافت کردیم که بسیار ارزشمند بود. در مجموع بانک ملی ایران به‌عنوان حامی مادی و معنوی سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، کنار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.   

وی در پاسخ به اینکه تدبیر بانک ملی برای کاهش مسائل ناشران در نخستین روز‌های برگزاری نمایشگاه برای دسترسی به شبکه پرداخت با نصب به موقع دستگاه پُز، گفت: بی‌تردید تا حدودی مشکل وجود داشت؛ به‌عنوان مثال اگر ناشر پیش‌تر برای دریافت کد مالیاتی اقدام کرده بود، تخصیص دستگاه پُز در چند دقیقه انجام می‌شد، اما اگر ناشر پیش‌تر نسبت به افتتاح حساب در یکی از شعب بانک ملی؛ بانک عامل نمایشگاه و دریافت کد مالیاتی، اقدام نکرده بود، بخشی از حجم فعالیت همکاران، به ثبت مشخصات ناشران در شبکه پرداخت کشور گذشت. مشخصات نزدیک به 1000 ناشر طی دو روز  نخست نمایشگاه در این شبکه عضو شدند.    

مدیرعامل و نایب‌رئیس هیئت مدیره هلدینگ داده‌ورزی سداد بانک ملی ایران با بیان اینکه اتاق رصد در محل برگزاری نمایشگاه از سوی بانک عامل، ایجاد شده بود، بیان کرد: همکاران در این اتاق، شبکه پذیرندگی را در لحظه رصد می‌کردند؛ بنابراین علاوه‌بر شبکه زیرساختی در شبکه پذیرندگی مشکلی وجود نداشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها