پنجشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۱
برای فرزندان‌تان در روزهای کرونایی حافظ و شاهنامه بخوانید

سحر ترهنده معتقد است والدین می‌توانند در روزهای خودقرنطینگی کتاب‌هایی مانند حافظ و شاهنامه فردوسی را برای فرزندان‌شان بخوانند.

سحر ترهنده در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در این روزهای کرونایی گفت: علاوه براینکه کودکان و نوجوانان در این شرایط باید فعالیت بدنی زیادی داشته باشند، والدین هم باید به دنبال روش‌هایی باشند تا بچه‌ها دچار افسردگی نشوند. همچنین می‌توانند انیمیشن‌های خوبی را برای فرزندانشان تهیه کنند تا بچه‌ها سرگرم شوند.
 
این نویسنده و مترجم در ادامه بیان کرد: از دیگر کارهای مفید در این روزها کتاب‌خواندن است. کودکان می‌توانند در این روزها با تخیل ناشی از کتاب خواندن وارد دنیای جدیدی شوند. براین اساس در این روزهای کرونایی به بچه‌ها توصیه می‌کنم از کتاب خواندن غافل نشوند و اگر کتاب‌هایی که در خانه دارند را خوانده‌اند، با استفاده از فضای مجازی کتاب‌های گویایی که متناسب با گروه سنی و سلیقه‌شان است را پیدا کنند و به تدریج گوش دهند.
 
وی همچنین یادآوری کرد: بچه‌ها و پدر و مادرهای‌شان می‌توانند از این شرایط خودقرنطینگی و ماندن در خانه برای برقراری ارتباط بیشتر با هم بهره بگیرند و با هم بازی کنند و کتاب بخوانند. شاید دیگر چنین فرصتی پیش نیاید. همچنین والدین می‌توانند از این زمان برای خواندن آثار ادبیات کلاسیک استفاده کنند و کتاب‌هایی مانند حافظ و شاهنامه فردوسی را که در اغلب خانه‌های ایرانی هست، برای کودکان‌شان بخوانند.
 
ترهنده در ادامه سخنانش به کتاب‌هایی با موضوع ترس اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه مسئولیت بخش کودک و نوجوان انتشارات فاطمی را برعهده دارم همیشه سعی می‌کنم، با رعایت حق کپی‌رایت کتاب‌هایی را برای ترجمه انتخاب کنم که متناسب با نیازهای کودکان و نوجوانان ایرانی باشد. به عنوان مثال یکی از موضوعاتی که در نشر طوطی به آن توجه کرده‌ایم، مشکلات و دغدغه‌های معمول کودکان مانند ترس و نگرانی است. مطالعه این کتاب‌ها می‌تواند در رفع مشکلات کودکان موثر باشد. در این شرایط که ممکن است بچه‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا دچار ترس و اضطراب شوند، می‌توانند با مراجعه به سایت انتشارات این کتاب‌ها را به صورت آن‌لاین سفارش دهند.
 
به گفته این مترجم، در سایت خانه کتابدار هم کتاب‌هایی در زمینه چگونگی رویارویی کودکان با مشکلاتی مانند ترس و اضطراب معرفی شده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها