چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۷
شرکت ۲۰۵ قصه‌گو  در بیست‌ و پنجمین جشنواره بین‌المللی ‌قصه‌گویی/ ۱۵ ‌نفر منتخب شدند

آذربایجان‌غربی - مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی گفت: با بررسی داوران مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ۱۵ قصه‌گوی برگزیده معرفی شد.

زهرا آبسوران، در حاشیه اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، گفت: مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی کانون آذربایجان‌غربی طی مراسمی ۲۳ آبان ماه آغاز شد.

وی افزود: ۲۰۵ نفر آثار خود را در سامانه بارگذاری کرده و از بین آثار بارگذاری شده در این مرحله ۳۷ قصه در حوزه نوجوانان، بزرگسالان و پدر بزرگ ها و مادربزرگ ها در بخش‌های این جشنواره رقابت کردند که ۱۹ نفر در بخش بزرگسال، ۱۵ نفر در بخش نوجوان و ۳ نفر پدربزرگ و مادربزرگ بودند.

آبسوران ادامه داد: با بررسی داوران مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ۱۵ قصه‌گوی برگزیده معرفی شد.

شرکت ۲۰۵ قصه‌گو  در بیست‌ و پنجمین جشنواره بین‌المللی ‌قصه‌گویی/ ۱۵ ‌نفر منتخب شدند

وی افزود: در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها سلطانعلی دریادل با قصه توبه گرگ، در گروه سنی دختران و پسران بخش مدرن و کلاسیک، امیر محمد خاکزاد با قصه الاغ پهلوان، رامان علیپور با قصه پسری که زیاد کتاب می‌خورد، آی سو جوادی با قصه یوخو سوز قوجالار پادشاه به ترتیب رتبه اول تا سوم و فاطمه خلیلی با قصه میخی از خانه پدری موفق به کسب رتبه شایسته تقدیر شدند.

آبسوران ادامه داد: در بخش زنان و مردان قصه‌های مدرن و کلاسیک، فاطمه ولادی با قصه من همین جوری قشنگم، بیتا محمد امینی با قصه خط خطی و خنده اش، فاطمه رسولی» با قصه کلاغی که عاشق رنگ بود، به ترتیب رتبه اول تا سوم و محراب عبدالله‌زاده با قصه آراز چوپان، رتبه شایسته تقدیری را به خود اختصاص داد.

شرکت ۲۰۵ قصه‌گو  در بیست‌ و پنجمین جشنواره بین‌المللی ‌قصه‌گویی/ ۱۵ ‌نفر منتخب شدند


مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی گفت: در قصه‌گویی آیینی سنتی گروه سنی دختران و پسران، فاطمه رشیدزاده با قصه بیژن و منیژه، میلاد بنگینی با قصه خوان سوم و مبینا اسدپور با قصه زال و سیمرغ به ترتیب، اول تا سوم شدند و در گروه سنی زنان و مردان قصه گویی آیینی سنتی، با رای داوران، سعید صلحی با قصه نقل بی‌پایان رتبه اول را کسب کرد.

وی با بیان اینکه در بخش زبان اشاره نیز افشین مام عبدالله با قصه خشم قلمبه رتبه برگزیده را کسب کرد، گفت: در بخش‌های ویژه این جشنواره، در بخش سردار سلیمانی نیز حدیثه راد با قصه این قصه برای نخوابیدن است، در بخش لبخند رامین پورمقدمی با قصه حسن پهلوان و در بخش کودکان مظلوم غزه رویا احمدی با قصه روایت خاک و نام به عنوان برگزیده شناخته شدند.

شرکت ۲۰۵ قصه‌گو  در بیست‌ و پنجمین جشنواره بین‌المللی ‌قصه‌گویی/ ۱۵ ‌نفر منتخب شدند

مدیرکل کانون استان آذربایجان‌غربی گفت: در بخش برنامه‌های جنبی مرحله استانی این جشنواره نیز نشست تخصصی برای قصه گویان، برپایی ایستگاه‌های ادبی، نمایشگاه تصویرسازی با موضوع غزه، نمایشگاه تولیدات کارآفرینان و معرفی کتاب نیز برگزار شد.

آبسوران ادامه داد: قصه‌گویی برای کودکان علاوه بر اینکه موجب تمرکز می‌شود، آن‌ها را با واژه‌های جدید و تلفظ و معنی آن‌ها آشنا می‌کند.

شرکت ۲۰۵ قصه‌گو  در بیست‌ و پنجمین جشنواره بین‌المللی ‌قصه‌گویی/ ۱۵ ‌نفر منتخب شدند

وی افزود: همچنین قصه اعتماد به نفس را در کودکان افزایش می‌دهد و در آموختن دیگر مهارت‌ها هم کمک می‌کند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی گفت: قصه گفتن برای کودک به او کمک می‌کند تا دنیای اطرافش را بشناسد و تخیلات قوی و پرورش‌یافته‌ای داشته باشد.

به گزارش ایبنا؛ بخش ملی و بین المللی جشنواره قصه‌گویی پایان آذرماه سال‌جاری برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها