یکشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
عضویت جامعه قرآنی خراسان شمالی در صندوق هنر 100 درصد شد

خراسان شمالی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: عضویت 100 درصدی جامعه قرآنی استان خراسان شمالی در صندوق هنر انجام شد.

تقی صادقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بجنورد، با اشاره به راه‌اندازی سامانه قرآنی حمد گفت: بعد از راه‌اندازی این سامانه، ثبت‌نام ۲۶۹ مربی در این سامانه بارگذاری شده است.
 
صادقی با بیان افزایش موسسات قرآنی در خراسان شمالی افزود: هم‌اکنون این استان ۴۸ موسسه قرآنی دارد.
 
وی تصریح کرد: افزایش بیمه‌شدگان قرآنی از ۹۸ به ۱۵۴ نفر، افزایش قرآن آموزان موسسات قرآنی از ۲ هزار نفر به ۲ هزار ۲۳۶ نفر ، برگزاری گردهمایی و دوره‌های آموزش قرآنی به تعداد ۱۸۶ نفر و تهیه و تولید ۵ مستند قرآنی از روستاهای استان و پخش از شبکه قرآن و معارف سیما را از جمله اقدامات در راستای گسترش فرهنگ قرآنی در استان است.
 
صادقی افزود: تولید ۵۱ فیلم کوتاه، برگزاری ۲جشنواره استانی، برگزاری کارگاه فیلم‌نامه نویسی، برگزاری ۵ مورد کارگاه و اردوهای عکاسی و فیلم از جمله برنامه‌ها و فعالیت‌ها بوده است.
 
صادقی به افزایش موسسات فرهنگی اشاره کرد و گفت: موسسات فرهنگی از ۷ مورد به ۲۴ مورد، افزایش انجمن‌های فرهنگی و هنری از ۲۱ باب به ۳۷ باب، افزایش پایگاه‌های خبری از ۱۴ مورد به ۲۰ مورد در در سه سال گذشته است.
 
وی در پایان افزود: افزایش نمایندگی‌های روزنامه‌های سراسری از ۱۰ مورد به ۳۵ مورد، افزایش نشریات استانی از یک مورد به چهار مورد، افزایش برگزاری همایش‌های فرهنگی از ۱۶ مورد به ۲۸ موردو افزایش انتشارات از ۸ مورد به ۱۵ مورد از دیگر اقدامات این اداره کل در دولت سیزدهم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها