شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸
کارگاه ادبی عطار شناسی «حکایت پرواز» در زنجان برگزار می‌شود

زنجان-معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: کارگاه تخصصی عطارشناسی به صورت هفتگی در روزهای چهارشنبه در کتابخانه عمومی سهروردی برگزار می‌شود.

حسین رحمانی‌‎زاده در گفت‎‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان افزود: کارگاه تخصصی عطار شناسی با محوریت شرح منطق الطیر عطار تحت عنوان «حکایت پرواز» با حضور قربان ولیئی (ادیب، شاعر و عضو هیات علمی دانشگاه زنجان) در کتابخانه عمومی سهروردی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این کارگاه تخصی روزهای چهارشنبه هر هفته برگزار می‌شود، اضافه کرد: این کارگاه به شرح یکی از آثار عطار نیشابوری تحت عنوان«منطق الطیر» می‌پردازد.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان افزود: شرکت عموم مخاطبین در این کارگاه آزاد است و علاقه‌مندان به شرکت در این جلسات می‌توانند به زنجان، خیابان سعدی وسط، کتابخانه عمومی سهروردی مراجعه کنند.

رحمانی‌زاده در ادامه از برگزاری کارگاه آموزشی «کودک، مهارت، زندگی» به منظور ارتقای سلامت روان و آموزش مهارت‌های 12گانه به کودکان خبر داد و افزود: این کارگاه روزهای چهارشنبه ساعت 15 در کتابخانه عمومی امام علی (ع) برگزار می‌شود.

وی افزود: مسائل آموزشی در این کارگاه شامل مهارت‌های برقراری ارتباط موثر، روابط بین فردی، همدلی، تصمیم گیری، حل مسئله، تفکر انتقادی، مقابله با استرس و... است.

رحمانی زاده اضافه کرد: کتابخانه‌ها دیگر تنها محلی برای امانت‌گیری کتاب نیستند و با رویکرد جدید تبدیل به باشگاه‌های اجتماعی می‌شوند این تغییر کتابخانه‌ها ۶۰‌ خدمت فرهنگی را ارائه می‌دهند.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی با برگزاری دوره‌های مهارتی پویاتر از قبل شده است، تصریح کرد: کارگاه صنایع دستی «چاروق‌دوزی»، کارگاه چادردوزی و مهارت‌های فنی در حوزه خیاطی از جمله کارگاه‌هایی است که در کتابخانه‌های عمومی برگزار می‎‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها