چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
پایگاه نویسندگان ایرانی موسسه ISC رونمایی شد

آیین رونمایی از پایگاه کتاب‌های بین‌المللی نویسندگان ایرانی مؤسسه ISC برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، همزمان با ولادت حضرت امام رضا‌(ع)، پایگاه کتاب‌های بین‌المللی نویسندگان ایرانی (10 خرداد) با حضور مهدی طاهری، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز و اعضای هیئت رئیسه شورا، سید‌احمد فاضل‌زاده، رئیس موسسه ISC و هیئت رئیسه مؤسسه رونمایی شد.

سید‌احمد فاضل‌زاده، رئیس ISC درخصوص طراحی این پایگاه گفت: آفرینش دانش که از اهم رسالت‌های مراکز علمی و دانشگاهی کشور است، در قالب انتشار انواع آثار علمی‌ (اعم از کتاب، مقاله، ثبت اختراع و ...) در سطح ملی و بین‌المللی قابل رصد و پایش است. پایگاه‌های اطلاعاتی و استنادی که به منظور رصد این آثار طراحی می‌شود برتصمیم‌گیری‌‌ها و سیاست‌گذاری‌های کلان علمی کشور تأثیری بسزا دارد.
 
وی گفت: تأسیس پایگاه کتاب‌های بین‌المللی نویسندگان ایرانی با هدف تقویت دیپلماسی و تعاملات علم و فناوری کشور است و گامی مهم در جهت مرجعیت علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران در سطح بین‌المللی است.
 
رئیس ISC ادامه داد: مؤسسه ISC ازجمله مؤسسات علمی و فناوری کشور است که با هدف رسالت‌های خود اقدام به طراحی و ساخت پایگاه‌های استنادی و اطلاعاتی متنوع برای جامعه علمی کشور نموده است. با توجه به اینکه بخشی از تلاش‌های اساتید و پژوهشگران کشور در تألیف و نشر کتاب توسط ناشران معتبر ملی و بین‌المللی بازتاب می‌یابد، مؤسسه ISC، راه‌اندازی نخستین پایگاه اطلاعاتی کتاب‌های بین‌المللی نویسندگان ایرانی را که توسط ناشران معتبر بین‌المللی انتشار‌یافته را در دستور کار قرار داد. این پایگاه هم‌اکنون اطلاعات کتابشناختی بیش از 1200 عنوان کتاب را پوشش داده و فرایند تکمیل و توسعه آن ادامه دارد.
 
فاضل‌زاده گفت: همچنین از سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی و فناوری کشور دعوت می‌شود اطلاعات کتاب‌های بین‌المللی  منتشر شده را برای بررسی و ثبت در پایگاه مذکور به موسسه ISC ارسال کنند.

به گزارش ایبنا؛ به نقل از روابط ‌عمومی مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، کاربران و پژوهشگران می‌توانند با مراجعه به لینک (https://search.isc.ac/dl/search/) در بخش مربوط به کتاب، به اطلاعات این کتاب‌ها دسترسی داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها