سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲
هنرهای آئینی نباید به موزه بروند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه به هنر آئینی و سنتی باید فراتر از یک هنر پرداخته شود، گفت: اجازه ندهیم هنرهای آئینی به موزه بروند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در اراک، سینا دلشادی عصر روز دوشنبه درسومین روز برگزاری همایش هنرهای نمایش و آئینی علوی استان مرکزی که به مناسبت «هفته هنر انقلاب اسلامی» در حال برگزاری است، گفت: پرداختن به سبک زندگی ایرانی و اسلامی از اهداف مهم برنامه های فرهنگی و هنری است.

وی افرود: یکی از اولویت‌های موضوعی و راهبردی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در سال جدید پرداختن به سبک زندگی ایرانی و اسلامی است که امروز دچار چالش‌های جدی و اساسی هستیم.

دلشادی بیان کرد: ما معتقدیم باید یک برش هنری را بری موضوع سبک زندگی ایرانی و اسلامی تعریف کنیم. این برش به ما این پیام را می دهد که برخی از هنرها، بویژه هنرهای آئینی و سنتی ما به توجه به قدمت و اصالتی که دارند محمل ارزش‌های فرهنگی هستند که می‌توانند سبک زندگی اصیل ایرانی و اسلامی را به نسل جدید و جوان‌ها نشان و آموزش بدهند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: هنر شبیه خوانی و نقالی و امثال آن هنرهایی هستند که باید فراتر از هنر در نظر گرفته شوند و اجازه ندهیم به موزه بروند بلکه میدان داری کنند و ارزش‌ها را در قالب، زبان و بیان هنری آموزش و انتقال دهد.

دومین همایش بزرگ هنرهای نمایشی و آیینی علوی در استان مرکزی در حال برگزاری است، در این همایش هنرمندان استان مرکزی در ۶روز به اجرای شبیه خوانی، نقالی و نمایش های سنتی می پردارند.

این همایش از روز شنبه ۲۶ فرودین ماه آغاز شده و تا پنج شنبه ۳۱ فروردین ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها