یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
از افتتاح نمایشگاه گنج نظامی تا رونمایی از پایگاه تخصصی مجازی حکیم نظامی/ برپایی آیین بزرگداشت نظامی با حضور شخصیت‌های ملی و بین‌المللی

از 15 تا 24 اسفند برنامه‌های ویژه بزرگداشت حکیم نظامی، شاعر پارسی‌گوی قرن ششم با همکاری نهادهای مختلف و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، برنامه‌های ویژه بزرگداشت حکیم نظامی با افتتاح نمایشگاه گنج نظامی شامل نسخه‌های خطی و نفیس خمسه‌نگاری با ارایه آثار درخشان سده‌های 9، 10 و 11 هجری از ساعت 10 و 30 دقیقه 15 اسفندماه آغاز می‌شود. همچنین در این روز نمایشگاه نسخه‌های خطی و چاپ سنگی خمسه‌نگاری در آستان قدس رضوی افتتاح می‌شود.

دوشنبه 16 اسفند (ساعت 17) نمایشگاه حکیم نظامی به روایت طراحان گرافیک و تصویرگران کتاب ایران در خانه فرهنگ و هنر گویا برگزار می‌شود.

سه‌شنبه و چهارشنبه 17 و 18 اسفند (ساعت 19) کنسرت گروه هم‌نوازان حصار به آهنگسازی و سرپرستی علی قمصری در تالار وحدت برگزار می‌شود. همچنین 17 اسفند شاهد معرفی و رونمایی ارکستر موسیقی نواحی ایران همراه با نظامی‌خوانی با سرپرستی پیمان‌بزرگ‌نیا خواهیم بود.

چهارشنبه 18 اسفند (ساعت 21:30) کنسرت گروه موسیقی بیدل به سرپرستی و خوانندگی حسام‌الدین سراج با نام «آفاق عشق» در تالار وحدت برگزار می‌شود.

پنج‌شنبه 19 اسفند (از ساعت 16 تا 19) از سوی کمیته ملی یونسکو برنامه جایزه حکیم نظامی در تالار وحدت برگزار می‌شود و در این روز شاهد برپایی نمایش محیطی با روایت رسول نجفیان و همراهی گروه نمایش در برج آزادی خواهیم بود.

جمعه 20 اسفند (ساعت 19) مراسم ویژه آیین بزرگداشت حکیم نظامی با حضور شخصیت‌های ملی و بین‌المللی در تالار وحدت برگزار می‌شود و از ساعت 17:30 در پهنه رودکی نمایش محیطی شاه بهرام و کنیزک هنرآفرین و ساعت 20 در تالار وحدت نیز نمایش بزم‌آرایی خسرو در شکارگاه برگزار می‌شود.

شنبه 21 اسفند، همایش علمی حکیم نظامی از ساعت 10 تا 12 توسط انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار می‌شود. همچنین در این روز شاهد رونمایی از خمسه نظامی قرن 9 در مدرسه عالی شهید مطهری خواهیم بود.

یکشنبه 22 اسفند از ساعت 14 تا 16 مراسم نکوداشت حکیم نظامی به میزبانی موسسه فرهنگی هنری اکو برگزار می‌شود و 23 اسفند نیز نشست تخصصی رایزن‌های فرهنگی مقیم ایران از ساعت 14 تا 16 به میزبانی فرهنگستان هنر همراه با رونمایی کتاب زندگی و اثار حکیم نظامی برگزار می‌شود و ساعت 19 شب شعر شاعران فارسی‌زبان به میزبانی خانه کتاب و ادبیات ایران تشکیل می‌شود.

سه‌شنبه 24 اسفند نیز در آستان قدس رضوی مصورترین نسخه خطی نظامی به نمایش درمی‌آید و شاهد رونمایی از پایگاه تخصصی مجازی حکیم نظامی خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها