یکشنبه ۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
«کتاب هفته خبر» با پرونده‌ای برای پری صابری منتشر شد/ ماجرای تک‌خوانی زن در نمایش «باغ دلگشا»

هشتاد و سومین شماره «کتاب هفته خبر» به سردبیری محمد ولی‌زاده با پرونده‌ای برای پری صابری منتشر شد و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) مجله «کتاب هفته خبر» در جدیدترین شماره خود در پرونده‌ای ویژه درباره پری صابری، ضمن گفت‌وگو با این نویسنده، نظرات برخی چهره‌های ادبی را درباره  او منعکس کرده که آثاری از سعید برآبادی، پرویز پورحسینی، بهروز غریب‌پور و رضا آشفته در قالب گفت‌وگو، یادداشت و تحلیل، این پرونده را تشکیل می‌دهند.
 
هشتاد و سومین شماره «کتاب هفته خبر» با مجموعه یادداشت‌هایی از محمود معتقدی، سعید عباس‌پور، محمدرضا رستمی و سرگه بارسقیان درباره مناسبت‌هایی چون سالروز درگذشت حمیدرضا مصدق و احسان نراقی و همچنین سالروز تولد محمد رحیم اخوت و پری زنگنه همراه است. این نشریه همچنین پس از پرونده پری صابری، در پرونده‌هایی جداگانه به معرفی شخصیت و آثار احمد آرام، بهروز غریب‌پور، یلدا جبلی و آنجلینا جولی پرداخته است.
 
در بخشی از گفت‌وگوی سعید برآبادی با پری صابری می‌خوانیم:
«باغ دلگشا» از مهم‌ترین کارهای من بود که نتوانست به حق خودش برسد. چون گفتند که صدای تک‌خوان زن داشته. اما داستان چیز دیگری بود. در این تئاتر قرار بود یک زن، آن تکه از اشعار سعدی که گله مادر به فرزندش است بخواند و یک مرد – آقای ترکاشوند – هم همراهی‌اش کند.
شبی که آقای وزیر برای افتتاحیه این تئاتر آمده بود، من در کنارشان بودم که یک دفعه میکروفن آقای ترکاشوند قطع شد و در سالن فقط صدای خواننده زن شنیده می‌شد.
خب، آقای وزیر و آقای مرادخانی متوجه این موضوع شدند که این یک موضوع فنی است و رفع می‌شود، اما قائله‌ای به پا شد که بیا و ببین. با اینکه بعد از اجرا آقای وزیر از این اثر تجلیل کرد و گفت حداقل باید یک سال روی صحنه بماند، عده‌ای شروع کردند به حمله کردن و دستک و دنبک راه انداختن! بالاخره هم آقایان از این حمله‌ها ترسیدند و نگذاشتند اجرا ادامه پیدا کند.

این اثر مهم‌ترین کاری بود که روی سعدی انجام داده بودم، اما نگذاشتند و نشد. خیلی هم اصرار کردم که بازبینی دوباره تکرار شود تا لااقل من نتیجه زحمت دوساله خودم را روی متنش ببینم و بازیگران نتیجه ماه‌ها تمرین‌شان را، اما ناگهانی سرش رفت زیر آب...
 
هشتاد و سومین شماره مجله «کتاب هفته خبر» در 122 صفحه به قیمت پنج هزار تومان در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها