شنبه ۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۰
اولویت کتابخانه‌های عمومی کرج ارتقا امانت و افزایش عضویت است

مهناز خزایی، رییس کتابخانه های عمومی شهرستان کرج، با اشاره به درجه‌بندی کتابخانه‌های عمومی بر اساس سه شاخص افزایش عضویت، ارتقا تعداد امانت کتاب‌‌ها و توسعه فضای فیزیکی گفت: اولویت کتابخانه‌های عمومی کرج، افزایش عضویت و تعداد امانت کتاب‌هاست.-

خزایی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: شهرستان کرج استان البرز دارای 20 کتابخانه عمومی و 25 کتابخانه مشارکتی است. این کتابخانه‌ها از درجه سه تا هفت رده‌بندی شدند و کتابخانه امیر کبیر این شهرستان دارای درجه دو از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است.

وی با بیان این‌که خرداد ماه امسال کتابخانه عمومی و شبانه‌روزی امیر کبیر به عنوان کتابخانه برتر فرهنگی در کشور شناخته شد، اظهار کرد: این کتابخانه شبانه‌روزی و دارای بخش نابینایان است، پنج هزار و 700  نفر عضو دارد و به طور متوسط روزانه 250 تا 300 جلد کتاب امانت می‌دهد.

رییس کتابخانه‌های عمومی شهرستان کرج درباره ویژگی‌های کتابخانه‌های این شهرستان اظهار کرد: اتمام ورود بارکد کتاب‌ها به سیستم اطلاع‌رسانی پیام مشرق، وجود برنامه‌های پربار فرهنگی و پیشبرد موفق طرح شبکه کتابخوانان حرفه‌ای کشور از  ویژگی های کتابخانه‌های عمومی این شهرستان است.

وی افزود: اکنون پنج هزار و 678 نفر عضو شبکه کتابخوانان حرفه‌ای شهرستان کرج هستند و تلاش ‌می‌کنیم از طریق تعامل با نهاد‌های فرهنگی، درجه کتابخانه‌های عمومی را ارتقاء و سرانه مطالعه را افزایش دهیم.

خزایی با بیان این‌که کتاب‌‌های بخش هنر، ادبیات، داستانی، تاریخ، جغرافیا و بخش روانشناسی و کامپیوتر از آثار مکتوب پرمخاطب در کتابخانه‌های عمومی شهرستان کرج به شمار می آیند، عنوان کرد: اولویت اداره کتابخانه‌های این شهرستان تامین این منابع است. 

خزایی با بیان این‌که کتاب‌های چاپی،نفیس، سربی و نسخ خطی در کتابخانه‌های عمومی شهرستان کرج وجود ندارد، عنوان کرد: با توجه به تقاضای بالای اعضای کتابخانه‌های عمومی در زمینه‌های ذکر شده کتابخانه‌های مشارکتی نیز خواهان تامین منابع پرمخاطب برای اعضای خود هستند. 
 
رییس کتابخانه‌های عمومی شهرستان کرج درباره راهکار افزایش سرانه مطالعه و ارتقا وضعیت نهضت مطالعه مفید در این شهرستان گفت: برپایی نمایشگاه‌های کتاب موضوعی و نمایش آثار مکتوب مرتبط با مناسبت‌های تقویمی از مهم‌ترین راهکار‌های جذب خوانندگان به کتاب در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان محسوب می‌شود.

رییس کتابخانه عمومی شهرستان کرج با اشاره به بخش نمایشگاه‌های موضوعی در کتابخانه‌های این شهرستان گفت: تشویق و ترغیب مخاطبان و اعضای کتابخانه‌های عمومی از طریق ارایه کتاب‌های روز و یا بر اساس مناسبت‌های ویژه، راهکارهای موفق اداره کتابخانه‌های این شهرستان برای جذب افراد به کتابخوانی محسوب می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط