یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۵
توسعه فضای فیزیکی اولویت نخست انجمن خیران کتابخانه‌ساز  باشد

فاطمه حسن‌زاده، رییس کتابخانه‌های عمومی شهرستان خرم‌بید استان فارس گفت: توسعه فضای فیزیکی کتابخانه‌ها و اتمام کتابخانه مرکزی این شهرستان می‌تواند با توجه به کمبود فضای کتابخانه‌ای خرم‌بید، اولویت انجمن خیران کتابخانه‌ساز این شهرستان باشد.-

حسن‌زاده در گفت‌‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: انجمن خیران کتابخانه‌ساز شهرستان خرم‌بید از مرداد‌ماه به طور رسمی در این شهرستان‌ آغاز به کار می‌کند. اتمام ساختمان کتابخانه‌مرکزی شهرستان خرم‌بید گام بزرگی برای افزایش سرانه مطالعه این شهرستان است.

وی با بیان این‌که کتابخانه مرکزی شهرستان خرم‌بید استان فارس حاصل مصوبات یکی از سفرهای ریاست جمهوری است، اظهار کرد: انجمن خیران کتابخانه‌ساز این شهرستان بهتر است نخست با تامین اعتبار و تکمیل احداث این کتابخانه مشکل کمبود فضای کتابخوانی در این شهرستان را مرتفع کنند.

رییس کتابخانه‌عمومی شهرستان خرم‌بید افزود: تکمیل ساخت کتابخانه نهادی «مهدوی» یکی دیگر از اولویت‌های انجمن خیران کتابخانه‌ساز این شهرستان است. ساختمان این کتابخانه قرار بود با افزایش سالن مطالعه مجدد راه‌‌اندازی شود اما به دلیل کمبود بودجه فقط 30 تا 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ساخت آن متوقف  شده است.

حسن‌زاده با اشاره به تشکیل انجمن نهضت مطالعه مفید در این شهرستان از سال گذشته گفت: اجرای دستاورد‌های نهضت مطالعه مفید در این شهرستان با برپایی مسابقه‌های کتابخوانی مدیران در اداره‌های خرم‌بید، دنبال می‌شود.

وی افزود: عضویت دانشجویان دانشگاه‌آزاد و پیام‌نور با هزینه نیم‌بهاء در کتابخانه‌های شهرستان خرم‌بید، برپایی حلقه‌های مطالعاتی با حضور مسوولان فرهنگی مانند جلسه‌های نقد و بررسی کتاب، از برنامه‌های انجمن نهضت مطالعه مفید در این شهرستان است.

حسن‌زاده همچنین از برپایی جشنواره داستان‌نویسی طنز در بخش بزرگسال و کودک خبر داد و اظهار کرد: فراخوان این جشنواره 15 و 16 شهریور ماه اعلام می‌شود و بهمن‌‌‌ماه با برگزاری مراسم اختتامیه در دو بخش داستان کوتاه و شعر، پایان می‌‌یابد.

رییس کتابخانه عمومی شهرستان خرم‌بید همچنین به برپایی نمایشگاه کتاب کودک و سرگرمی این شهرستان در مرداد ماه اشاره کرد و عنوان کرد: این نمایشگاه نخستین بار است برای گروه سنی کودک و نوجوان دایر می‌شود. 

وی افزود: این نمایشگاه با حضور شش ناشر و هزار عنوان کتاب در شهرستان خرم‌بید برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط