یکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰
«فرهنگ واژه‌های روانشناسی اجتماعی» به چاپ رسید

کتاب «فرهنگ واژه‌های روانشناسی اجتماعی» منتشر شد. این اثر با هدف کمک به مترجمان و مولفان کتاب‌های حوزه روانشناسی اجتماعی تدوین شده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مولف کتاب «فرهنگ واژه‌های روانشناسی اجتماعی» ضرورت تدوین و گردآوری این اثر را تحولات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ایران و به دنبال آن توسعه و گسترش علم روانشناسی اجتماعی در کشور عنوان کرده است.

بر اساس آن‌چه  از متن این نوشتار برمی‌آید، مولف در تدوین آن از کتاب‌های مرجع انگلیسی مانند روانشناسی اجتماعی مایرز، راجرز، بامیستر و بوشمن، برم و کازین، فرانزول استفاده کرده است.

کتاب «فرهنگ واژه‌های روانشناسی اجتماعی» بیش از 200 واژه مربوط به روانشناسی اجتماعی را دربردارد. مولف در تدوین این اثر ابتدا واژه انگلیسی سپس واژه فارسی و در انتها تعریفی از واژه را ارایه کرده است.

سرپرستی بدرفتارانه، عاطفه، استعداد، خشم، نگرش، اصل افزایندگی، اقتدار‌طلبی، پژوهش بنیادی، مسیر ارتباطی، روابط همزیستی، پیامدگرایی، رفتارهای محدودسازی، فرهنگ، اجتماع ناپذیری، الگوی بسط، خودخواهانه، توجیه تلاش، کارآفرینان و شهروندی محیطی برخی واژه‌هایی‌اند که با معادل انگلیسی و تعریف آن‌ها در این نوشتار آشنا می‌شویم.

مولف این اثر را بر اساس حروف الفبای انگلیسی تدوین کرده است. همچنین بر اساس گفته‌های مولف در بخش پیشگفتار، در تدوین این اثر از نظر مدرسان، صاحب‌نظران، مولفان مجرب و مناسب‌ترین واژگان فارسی بهره گرفته است.

چاپ نخست کتاب «فرهنگ واژه‌های روانشناسی اجتماعی» اثر دکتر مجید صفاری‌نیا و پرستو حسن‌زاده با شمارگان هزار و 100 نسخه، 192 صفحه و به بهای هفت هزار و 500 تومان از سوی انتشارات کتاب ارجمند راهی بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط