دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۹
مقاله‌ای برای تببين بخش داستان سند چشم‌انداز تدوین می‌شود

احمد شاکری،‌ دبير بخش ادبيات جشنواره 1404 از تدوين مقاله‌ای براي تبيين بخش داستان در سند چشم‌انداز براي شرکت‌کنندگان شهرستانی خبر داد. به گفته شاكري اين مقاله در شماره چهارم ویژه‌نامه جشنواره منتشر می‌شود.*

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، به نقل از پايگاه خبري حوزه هنري، شاكري، درباره برنامه‌های جشنواره 1404 در بخش ادبیات، گفت: براي ريشه‌يابي موضوعات جشنواره، سلسله نشست‌هایی به صورت هفتگی در بخش ادبیات برگزار کرده‌ایم و در این هفته چهارمین جلسه این نشست‌ها با حضور برخی از نویسندگان در سالن جلسات مرکز تجسمی حوزه هنری برگزار می‌شود. 

این نویسنده با بیان این که جلسه‌ای درباره قالب شعری و مضامین شعری جشنواره 1404 برگزار شده است، گفت: در این جلسه با تعدادی از شاعران درباره این که چه قالب‌هایی برای ورود به سند چشم‌انداز لازم است، گفت‌و‌گو و تبادل نظر شد. 

شاکری گفت: در حال تدوین مقاله‌ای هستیم که بتواند سند چشم‌انداز را در بخش داستان برای شرکت‌کنندگان شهرستانی تبیین کند که در شماره چهارم ویژه‌نامه جشنواره منتشر می‌شود. 

اين داستان‌نويس اضافه كرد: در گفت‌و‌گوهایی که با مدیران بخش‌های مختلف داشته‌ایم، متوجه شدیم دغدغه همه این است که سنگ بنای جشنواره درست گذاشته شود و تا آنجا که مقدور است زبان ارتباطی مناسبی بین برگزار کنندگان و شرکت‌کنندگان ایجاد شود. 

وي استقبال در بخش‌های مختلف جشنواره را متفاوت دانست و گفت: جشنواره 1404 کارکردهای توسعه‌‌ای دارد که نسبت به کارکرد جشنواره‌های دیگر متفاوت است؛ چرا که جشنواره‌های دیگر بیشتر تحلیلی و توصیفی‌اند.
 
شاكري با بيان اينكه جشنواره 1404 قادر خواهد بود از افق آینده ایران در سال 1404 تصویری ارايه کند، گفت: موضوع این جشنواره با جشنواره‌های دیگر تفاوت دارد و کم سابقه یا بی‌سابقه تلقي مي‌شود.

دبير بخش ادبيات اين جشنواره عنوان كرد: چشم‌انداز توسعه تعیین می‌کند که چگونه می‌توان به موضوع جشنواره وارد شد؛ چرا كه در بخش‌های مختلف جشنواره باید فضایی که در سال 1404 با تحقق برخی یا تمام اهداف اتفاق می‌افتد، تعریف شود. 

این نویسنده گفت: اگر مخاطبان جشنواره مروری بر بیانات مقام معظم رهبری داشته باشند متوجه می‌شوند چه مفاد و مضامینی از این سند مد نظر است. سند چشم‌انداز موضوع گسترده و قابل پرداختی را در اختیار قرار می دهد، این سند با گستردگی  مضامین هنرمندان و نويسندگان را غافلگیر خواهد كرد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط