چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۵
جنبه نمايشگاهي كتاب را بيشتر مد نظر داريم

محمد ده‌دشتي، مشاور فرهنگي انتشارات «اميركبير»، روز گذشته(۲۰ اردیبهشت) در غرفه اين انتشارات، با اشاره به افزايش شمار بازديدكنندگان امسال نسبت به سال گذشته، از رويكرد اين ناشر در تقويت جنبه نمايشگاهي کتاب سخن گفت.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، ده‌دشتي با اشاره به شمار بازديدكنندگان توضيح داد: امسال نسبت به سال گذشته بازديدكنندگان بيشتري داشتيم. ما سعي مي كنيم جنبه نمايشگاهي را بيش از فروشگاهي تقويت كنيم و با بازديدكنندگان تعامل داشته باشيم و از پيشنهادها و انتقادات آنان مطلع شويم. 

وي افزود: برخي از آثار تخصصي‌ترند و متقاضيان خود را هميشه دارند، ولي گروهي از مخاطبان كمتر در اين حوزه حرفه‌اي و مطلعند. براي اين گروه ارتباط و تعامل ما مي‌تواند مفيدتر باشد. ضمن آنكه اطلاعات عمومي درباره ادبيات عميق نيست و نسبت به آثار قديمي همواره اطلاعات و اقبال بيشتري وجود داشته تا آثار ادبي معاصر. 

ده‌دشتي فضاي غرفه‌ها را براي نمايش همه كتاب‌ها محدود دانست و افزود: به دليل متراژ كم غرفه‌ها، امكان نمايش همه كتاب‌ها وجود ندارد و اغلب ناشران نمي‌توانند همه آثارشان را به نمايش بگذارند، ولي ما با وجود اين محدوديت، سعي مي‌كنيم اطلاعات مورد نياز را به مخاطبان منتقل كنيم.

اين مسوول با بيان اينكه فضاي فروشگاهي نمايشگاه كتاب بر فضاي نمايشگاهي غلبه دارد، گفت: در نمايشگاه غالبا نبايد فقط فكر خريد كتاب وجود داشته باشد و مسوولان بايد به فكر ارتقاء فضاي نمايشگاهي كتاب باشند. 

وي با اشاره به اينكه رويكرد انتشارات اميركبير در سال جديد، انتشار آثار داستاني ايراني بوده است، از تشکیل شورایی از داستان‌نويسان خبر داد و گفت: در حال حاضر با كمك برخي از دوستات داستان‌نويس درصدديم به تقويت انتشار کتاب در حوزه داستان كمك كنيم و اين رويكرد را از 2 سال پيش آغاز كرده‌ايم. هم اكنون نيز آثاري را در حوزه داستان در حال انتشار داريم.

وي كتاب «بخش سرطان» نوشته الکساندر سولژنیتسین با ترجمه سعدالله عليزاده و «نود و سه» ويكتور هوگو با ترجمه منصور شریف‌زندیه را از آثار داستاني پرفروش اين انتشاراتي در نمايشگاه امسال خواند. 

«نود و سه» را اين موسسه انتشاراتي بعد از 53 سال منتشر كرد.

اين كتاب در  سال 1336 در ايران به چاپ رسيد و محور آن تصويري ادبي از انقلاب کبير فرانسه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط