پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱
وعده تکمیل پارک مشاهیر خرم‌آباد / تمدید مهلت شرکت نخستین همایش «اشتراکات اقوام زاگرس‌نشین»

لرستان- وعده تکمیل پارک مشاهیر خرم‌آباد، تمدید مهلت شرکت نخستین همایش «اشتراکات اقوام زاگرس‌نشین» عناوین اخبار کوتاه استان لرستان است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، همزمان با دهه کرامت و به همت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دورود، نشست مطالعاتی «امام مهربانی» با محوریت تحلیل و بررسی کتاب «آبی‌ها»، اثر سعید تشکری از مجموعه منابع مطالعاتی دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور نویسندگان و جمعی از علاقه‌مندان به ادبیات داستانی در محل سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی شهرستان دلفان در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی
اولین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان دلفان در سال جاری با حضور اعضای حقیقی و حقوقی برگزار شد.

در این جلسه غلام‌رضا عبدالهی، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری دلفان عنوان کرد: جلسات فرهنگی دارای جذابیت خاص و دلچسبی بوده که خستگی در آن جای ندارد. جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی قطعاً نتایج خوب و موثری برای رشد و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی شهرستان در پیش خواهد داشت و حضور فعالین فرهنگی در انجمن تاثیر بسزایی در پیشبرد اهداف مد نظر خواهد داشت.

همکاری دستگاه‌های اجرایی در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، بهسازی محوطه کتابخانه شهید نواب صفوی از سوی شهرداری، راه‌اندازی پیشخوان کتاب در بوستان بانوان و شاداب‌سازی محوطه بیرونی کتابخانه‌های سطح شهر از سوی شهرداری از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود.

برپایی ۱۵۰ موکب در قالب «مهمانی بزرگ غدیر» در خرم‌آباد
حجت‌الاسلام مهدی قدرتی مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان در نشست خبری گفت: سال گذشته ۶ هزار و ۶۳۸ برنامه قرآنی در لرستان اجرا شد. همچنین ۱۶ تیر امسال همزمان با عید غدیرخم جشن‌های مهمانی مختلفی در قالب ۱۵۰ موکب در خیابان شورای خرم‌آباد برپا می‌شود.


پارک مشاهیر خرم‌آباد تا پایان تیرماه تکمیل می‌شود
حامد سپهوند، معاون عمرانی شهرداری خرم‌‌آباد با اشاره به پیشرفت عمرانی 70 تا 80 درصدی پارک مشاهیر خرم‌آباد گفت: اگر منابع مالی تامین شود، تا پایان تیر ماه سال جاری این پروژه تکمیل می‌شود.

سپهوند گفت: تاکنون ۶ میلیارد تومان برای پارک مشاهیر هزینه شده و حدود ۴ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل آن نیاز است.

خدمات نوین فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور زمینه گسترش فرهنگ و ادب ایرانی اسلامی را فراهم نموده است
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان در جلسه مشترک شورای اداری و شورای فرهنگ عمومی لرستان که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، خدمات نوین فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را زمینه‌ساز گسترش فرهنگ و ادب ایرانی اسلامی دانست.

سید سجاد راستخانه در این جلسه گفت: طی یک سال گذشته بیش از ۱۵ هزار نفر به اعضای فعال استان اضافه و ۶۳ هزار نسخه کتاب در سامانه کتابخانه‌های استان ثبت شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان عنوان کرد: آمار محتوای کتاب‌های کتابخانه‌های استان از ۶۵۰ هزار نسخه به ۷۱۳ هزار نسخه افزایش یافته است.

راستخانه اضافه کرد: در این مدت امانت از ۸۰ هزار به ۱۸۵ هزار نسخه امانت در سال افزایش یافته و این رشد بیش از ۱۰۰ درصدی مرهون بیش از 4 هزار فعالیت فرهنگی بوده که در کتابخانه‌های استان اجرا شده است.


ارسال پنجمین سهمیه کتاب نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به کتابخانه مرکزی خرم‌آباد
در ادامه روند تجهیز و بازطراحی کتابخانه مرکزی خرم‌آباد، به منظور تأمین منابع مکتوب مخزن این کتابخانه تعداد 4 هزار و 225 نسخه کتاب به عنوان پنجمین سهمیه از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور وارد استان شد و در انبار کتابخانه مرکزی مستقر شده است. کتاب‌های ارسالی در قالب 96 بسته و شامل عناوین و موضوعات گوناگون است.

رئیس گروه علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان از پروژه‌های نیمه تمام فرهنگی شهرستان سلسله بازدید کرد
محسن سپهوند با بیان اینکه شهرستان سلسله از ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف برخوردار است، گفت: علی‌رغم گستردگی و توسعه در حوزه شهری و جمعیتی شهرستان کمبودهایی در زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی وجود دارد که با پیگیری‌های صورت گرفته از طرف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رفع آن باید اهتمام جدی صورت پذیرد.

سپهوند به فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای استفاده معلولین از کتابخانه درجه 2 سلسله از سوی اداره بهزیستی تأکید کرد.

مهلت شرکت در نخستین همایش «اشتراکات اقوام زاگرس‌نشین» تمدید شد
اعظم روانشاد، معاون فرهنگی، مطبوعات و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، از تمدید نخستین همایش «اشتراکات اقوام زاگرس‌نشین» تا ۲۷ تیرماه خبر داد. اینجا بیشتر بخوانید.

برگزاری محفل شعرخوانی  ایثار  و مقاومت در کوهدشت
به مناسبت  فرا رسیدن سوم خرداد سالروز آزادسازی  خرمشهر محفل شعری با حضور جمعی از شاعران بسیجی کوهدشت برگزار شد.

در این محفل که در سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی و هنری امید کوهدشت  برگزار شد، شاعران در وصف جانفشانی  رزمندگان و ایثارگران به شعرخوانی  پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها