دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
تدوین 60 عنوان کتاب در زنجان/ خاطرات 70 درصد از ایثارگران استان ضبط شد

زنجان- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به تدوین 60 عنوان کتاب و 29 کتاب صوتی مربوط به شهدا در زنجان گفت: همچنین با ۷۰ درصد ایثارگران مصاحبه صورت گرفته و خاطرات آنها تالیف شده است.

سید شمس‌الدین موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در راستای تکریم و گرامیداشت شهدای گرانقدر نسبت به حمایت از مولفان در حوزه شهدا و جنگ تحمیلی اقدام می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ناگفته‌های بسیاری درباره جنگ تحمیلی وجود دارد که می‌تواند سند ارزشمندی از رشادت و دلاوری رزمندگان باشد، اضافه کرد: قطعا همه این اسناد و ناگفته‌ها قابلیت تبدیل شدن به کتاب دارد، آثاری که می‌تواند تاثیر بسزایی در معرفی دفاع مقدس داشته باشند.

موسوی با بیان اینکه تدوین و نگارش ۶۰ عنوان کتاب و ۲۹ عنوان کتاب صوتی در سال قبل صورت گرفته است، افزود: جمع‌آوری اسناد دفاع‌مقدس خصوصا اسناد اداری و اسناد مربوط به شهدا جمع‌آوری شده و این روند ادامه خواهد داشت.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه در راستای مستندسازی خاطرات خانواده شهدا مصاحبه‌های لازم با آنها انجام شده است، اضافه کرد: از خانواده همه شهدای روحانی مصاحبه صورت ‌گرفته و اسناد آنها جمع‌آوری شده است.‌

وی تصریح کرد: در راستای ثبت و ضبط خاطرات ایثارگران هم با 70 درصد از این افراد مصاحبه شده و خاطرات آنها در قالب کتاب تالیف شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با تاکید بر اینکه حق شهدا ادا نشده است، اذعان داشت: با ذکر خاطرات و اهداف شهدا می‌توان پیام و هدف آنها را به گوش نسل جدید رساند و این مهم تنها با نشر و نوشتن کتاب در حوزه دفاع مقدس به نتیجه می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها