دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵
کتابخانه تخصصی زنان به سرمایه‌گذاری بیشتری نیازمند است

قاسم تبریزی، پژوهشگر سیاسی و کارشناس کتابخانه تخصصی زنان با بیان توضیحاتی درباره کم و کیف کاراین کتابخانه، گفت: کتابخانه تخصصی زنان به سرمایه‌گذاری بیشتری در حوزه خرید کتاب نیازمند است.

تبریزی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار کرد: حجت‌الاسلام رسول جعفریان در دوران مدیریت کتابخانه مجلس شورای اسلامی راه‌اندازی چندین کتابخانه تخصصی را جزو برنامه‌های خود قرار داد. کتابخانه‌های تخصصی انقلاب اسلامی، کتابخانه تخصصی افغانستان، کتابخانه تخصصی مجلس (پارلمانی) و کتابخانه تخصصی زنان از جمله این کتابخانه‌ها به شمار می‌آیند.
 
وی درباره آغاز به‌کار کتابخانه تخصصی زنان، گفت: این کتابخانه 23 آبان‌ سال 1390 با حدود دو هزار عنوان کتاب آغاز به‌کار کرد و در طول سال‌های اخیر بر تعداد کتاب‌های آن افزوده شد.
 
کارشناس کتابخانه تخصصی زنان عنوان کرد: مجموعه کتاب‌های موجود در این کتابخانه، عموما عربی و فارسی است اما تعداد کتاب‌های فارسی‌زبان آن بیشتر از تعداد کتب عربی‌زبان آن است.
 
تبریزی توضیح داد: کتابخانه تخصصی زنان در طول این سال‌ها در حد متعارف، پاسخگوی مراجعان به‌ویژه دانشجویان و دانش‌پژوهانی که درباره نقش زنان در جامعه و در ابعاد مختلف تحقیق می‌کنند، بوده است اما معتقدم این مجموعه به سرمایه‌گذاری بیشتری در حوزه خرید و تهیه کتاب نیازمند است.
 
این پژوهشگر سیاسی افزود: در کتابخانه عمومی مجلس شورای اسلامی تعدادی کتاب در حوزه‌‌های حقوقی و اجتماعی با محوریت زنان، وجود دارد که مورد استفاده قرار می‌گرفت اما به دلیل محدودیت مکانی که در کتابخانه تخصصی زنان وجود دارد، هنوز این تعداد کتاب‌ها به این کتابخانه منتقل نشده‌اند؛ امیدوارم با به اتمام رسیدن ساخت و ساز ساختمان جدید کتابخانه مجلس، کتابخانه تخصصی زنان نیز به این مکان منتقل شود و وسعت بیشتری در اختیار این کتابخانه قرار بگیرد تا بتوانیم کتاب‌های مطرح و شناخته‌شده بیشتری را در حوزه بانوان، جمع‌آوری و در این کتابخانه در معرض دید عموم قرار دهیم.
 
کارشناس کتابخانه تخصصی زنان با بیان این‌که این کتابخانه همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت 8 تا 18 میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی است، گفت: در دوره ریاست رسول جعفریان در کتابخانه مجلس، قرار بود چندین کتابخانه تخصصی دیگر مانند کتابخانه تخصصی عراق و کتابخانه تخصصی جمهوری آذربایجان راه‌اندازی شود؛ امیدواریم با به روی کار آمدن مدیریت جدید کتابخانه مجلس شورای اسلامی، این امور مهم نیز تحقق یابند.
 
وی در پایان سخنانش گفت: کتابخانه مجلس شورای اسلامی به دلیل این‌که در مرکز شهر واقع شده است و دسترسی دانشجویان و محققان به این مجموعه به‌راحتی صورت می‌گیرد، با اقبال قابل توجهی مواجه است. بنابراین، لازم است بیش از آن‌چه که اکنون در کتابخانه مجلس فعالیت می‌کنیم، اقدامات علمی و پژوهشی صورت بگیرد تا در عرصه پژوهش و تولید علم، بیش از پیش حرفی برای گفتن داشته باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها