پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
پاسخ به شبهات کرونایی در بسته‌های معرفتی هیئتی‌ها ارائه می‌شود

معاون تولیدات محتوایی جامعه ایمانی مشعر از ارائه بسته‌های محتوایی و معرفتی برای هیئت‌های عزاداری خبر داد که پاسخ به شبهات کرونایی نوشته آیت الله محمدتقی مصباح یزدی یکی از این آثار است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)سیدحسین حاتمی در گفت وگو با خبرنگار معارف ایرنا گفت: جامعه ایمانی مشعر از سال ۹۱ در مناسبت های مذهبی مانند فاطمیه، ماه رمضان و اعتکاف برخی بسته های محتوایی را برای مدیران هیئت های مذهبی، سخنرانان و مداحان ارائه کرده که استقبال خوبی از این بسته های معرفتی شده است.

وی افزود: برای سنجش میزان استقبال از این بسته ها قرار است نظرسنجی هایی به صورت تلفنی و پیامکی با مخاطبان انجام شود و تاکنون نیز چند نظرسنجی صورت گرفته که نتیجه آن رضایت نسبی مخاطبان بوده است. البته گاهی مطالباتی برای این بسته ها وجود دارد و درخواست های جدیدی نیز مطرح می شود.

حاتمی ادامه داد: بازخورد این بسته ها را در همایش های استانی می بینیم؛ به گونه ای که در ماه محرم مشاهده می کنیم شعرها، سبک ها و مجموعه مرثیه هایی توسط مداحان خوانده می شود که در بسته های محتوایی ماه محرم قرار داده بودیم یا در سخنرانی ها مباحثی ارائه می شود که در این بسته ها منتشر شده است.

وی با اشاره به وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: امسال با توجه به این که بسیاری از سخنرانان و مداحان نمی توانند مثل سال های گذشته به تبلیغ بروند، احتمال می دهیم از بسته های معرفتی به ویژه کتابخوانی استقبال بیشتتری صورت گیرد. البته مسائلی مانند تبلیغ مجازی یا روضه خانوادگی همچنان وجود دارد و منبری ها به هیئت خانوادگی و مجازی می پردازند.

بسته های معرفتی برای مداحان، سخنرانان و مدیران هیئت ها
معاون جامعه مشعر به محتوای بسته های معرفتی اشاره کرد و گفت: این بسته ها برای مداحان، سخنرانان و مدیران هیئت ها درنظر گرفته شده و تاکید داریم مسائل مربوط به مدیران هیئت ها به صورت مستقل مطرح شود و به همین دلیل سرفصل هایی متناسب با مدیریت هیئت مانند تشکیلات یا ارتباط هیئت ها با یکدیگر و اجرای برنامه های مشترک را درنظر گرفته ایم.

وی افزود: امسال در بسته پیشنهادی کتاب کار گام دوم انقلاب اسلامی را در بخش مدیران تدارک دیده ایم که با محتواهای چند رسانه ای به شرح گام دوم انقلاب از منظر رهبر معظم انقلاب پرداخته شده است و به مدیران هیئت ها سفارش می کنیم تا متناسب با مخاطب هیئت وظایف و تکالیف را تبیین کنند.

به گفته حاتمی کتاب تربیت ماندگار که شامل مجموعه سخنرانی های رهبر انقلاب در موضوع تربیت است، برای مدیران هیئت ها درنظر گرفته شده تا برنامه های ویژه ای را برای تربیت مخاطبان هیئت و به ویژه مسائل تربیتی نوجوانان داشته باشند.

وی افزود: یکی از کتاب های مناسب برای پاسخگویی به شبهات این روزها درباره ویروس کرونا درنظر گرفته شده است که به نام زیبایی شرور تالیف آیت الله مصباح یزدی است.

این کارشناس مذهبی اضافه کرد: سوال های بسیاری درباره نگاه دین به ویروس کرونا مطرح شده و این کتاب حاصل سه جلسه سخنرانی و پرسش و پاسخ از آیت‌الله مصباح است که در ایام شیوع کرونا در کشور ایراد شده است.

وی تاکید کرد: به جرات می توان گفت که این مکتوب در بررسی محققانه ابعاد بلایا و شرور، کم‌نظیر یا بی‌نظیر است.

حاتمی ادامه داد: آماده سازی بسته های محتوایی و معرفتی از پنج ماه پیش آغاز شد که هنوز کرونا به طور جدی مطرح نشده بود و تصور نمی کردیم که این بیماری تا محرم ادامه داشته باشد؛ ولی با توجه به مسائل کنونی به مدیران، سخنرانان و مداحان سفارش می کنیم که این کتاب را مطالعه کنند.

وی افزود: کتاب هایی دیگری با موضوع خانواده و سبک زندگی در این بسته ها ارائه شده که به مسائلی همچون استحکام خانواده یا فرزندآوری می پردازد. چون در اواخر سال ۹۷ رهبر معظم انقلاب به مداحان و هیئت ها تاکید کردند که پیرامون مساله خانواده کار کنند و در سال ۹۸ نیز معظم له از مداحان خواستند تا به موضوع سبک زندگی نیز اهمیت دهند.

معاون جامعه ایمانی مشعر درباره تهیه بسته های معیشتی گفت: هر یک از بسته های معرفتی را می توان از سایت http://baste.heyat.co/ سفارش داد. البته این محصولات در سال های اول به صورت رایگان ارائه می شد، ولی از سال ۹۵ با نگاهی بلند مدت برای انتشار این بسته ها مبلغی را برای مخاطبان در نظر گرفتیم.

وی افزود: امسال افزایش هزینه های چاپ درحدود ۲۵۰ تا ۲۸۰ تومان است که فقط ۸۰ هزار تومان از مخاطبان هیئتی گرفته می شود. البته کتاب هایی را که از سوی جامعه مشعر منتشر شده می توان از طریق کتابخانه های دیجیتال مانند طاقچه به صورت پی دی اف و با قیمت دو هزار تومان تهیه کرد، ولی اجازه ارائه کتاب های سایر ناشران را نداریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها