دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۰
گودرز رشتیانی از ره‌آورد مطالعاتی پترزبورگ می‌گوید

نشست «ره‌آورد پترزبورگ، گزارشی از یک سال سفر مطالعاتی» با سخنرانی گودرز رشتیانی، پژوهشگر تاریخ و فرهنگ مردم قفقاز درباره دیده‌ها و پژوهش‌های ایران در روسیه، سه‌شنبه (22 مردادماه) در ساختمان گنجینه اسناد ملی برگزار می‌شود.-

عضو هیات علمی سازمان اسناد و کتابخانه ملی به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: سه‌شنبه (22 مردادماه) نشستی با عنوان «ره‌آورد پترزبورگ، گزارشی از یک سال سفر مطالعاتی» در تالار اجتماعات این سازمان از سوی سرای ایرانشناسی برپا می‌شود.
 
محسن جعفری‌مذهب توضیح داد: گودرز رشتیانی، پژوهشگر تاریخ که برای فرصت مطالعاتی و نوشتن پایان‌نامه با موضوع روابط ایران و روسیه در دوران قاجار به این کشور سفر کرده، گزارشی از سفر پژوهشی 9 ماهه خود به کتابخانه‌ها، آرشیوها و مراكز پژوهشی سنت پترزبورگ را ارایه خواهد داد. 

وی افزود: این گزارش از پژوهش‌های ایرانی در سنت پترزبورگ به‌دلیل آشنایی رشتیانی با زبان‌های روسی و گرجی روند خوبی داشته است و در این نشست اطلاعاتی در اختیار علاقه‌‌مندان قرار داده می‌شود.

گودرز آشتیانی، پژوهشگر تاریخ، فرهنگ و مردم قفقاز است، «نظری بر تاریخ‌نگاری کمبریج»، «ششمین کنفرانس بین‌المللی نسخه‌های خطی اسلامی در دانشگاه کمبریج انگلستان» و «ایران از نگاه شرق‌شناسان، گفت‌وگو با نیکی کدی» برخی مقاله‌های وی به‌شمار می‌آیند.

نشست «ره‌آورد پترزبورگ، گزارشی از یک سال سفر مطالعاتی» سه‌شنبه (22 مردادماه) از ساعت 10 و 30 دقیقه تا 12 در تالار اجتماعات طبقه هفتم ساختمان گنجینه اسناد ملی واقع در بزرگراه حقانی برپا خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها