دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
برگزیدگان جشنواره کتابخوانی رضوی مازندران معرفی شدند

مازندران-با معرفی برگزیدگان جشنواره کتابخوانی رضوی، جشنواره دوازدهم به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ساری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران صبح دوشنبه در مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فرهنگ کتابخوانی و معرفی کتاب‌های مرتبط با سیره رضوی بخشی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

سکینه‌خاتون مهدیان‌پور با اشاره به اینکه نخستین دوره از برگزاری جشنواره کتابخوان رضوی در نهاد کتابخانه‌های عمومی به شکل چهار گزینه‌ای رقم خورد، اظهار کرد: اما به مرور زمان با بررسی و آسیب‌شناسی و بر اساس نیازهای مخاطب، این جشنواره در دوازدهمین دوره دارای ۹ رشته رقابتی است و بیش از ۳۸ هزار نفر در مازندران در جشنواره رضوی شرکت کردند و ۱۵۸ برگزیده داریم.
 

وی افزود: جشنواره کتابخوانی رضوی به شکل مکتوب و الکترونیکی با محوریت امام رضا (ع) و در بخش ویژه با محوریت امام حسن عسکری (ع) برگزار شد.

برگزیدگان جشنواره کتابخوانی رضوی مازندران معرفی شدند


این مسئول با اشاره به ظرفیت‌های بسیاری که در حوزه کتابخوانی در استان وجود دارد، گفت: از ۹ رشته در این مسابقات، در ۶ رشته رتبه نخست کشوری داشتیم و از همه خادمانی که در جشنواره رضوی شرکت کردند قدردانی می‌کنم.

مهدیان‌پور با اشاره به ۱۲ برگزیده بخش زندان‌ها در این جشنواره، تصریح کرد: برگزاری این مسابقه فرهنگی به همت فعالیت کتابداران در ۱۲۳ کتابخانه بوده است و سیزدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی هم از امروز رقم می‌خورد.

آستان قدس رضوی پناه و ملجا ایرانیان است

مدیرکل اجتماعی استانداری مازندران در این مراسم با بیان اینکه سرمایه اجتماعی را باید تقویت کنیم و این مسئله در جوامع مختلف انجام می‌شود، اظهار کرد: درصدی از حضور نیافتن در انتخابات به دلیل جنگ ادراکی است که امروز شاهد آن هستیم و بخشی به دلیل مشکلات اقتصادی است که وظیفه منتخبان را دوچندان کرد.

علی سلیلی افزود: آستان قدس رضوی پناه و ملجا ایرانیان است و وظیفه داریم این سرمایه‌ها را برجسته کنیم.

وی با اشاره به اینکه در این روزهای سخت دشمن به دنبال برجسته کردن مشکلات اجتماعی است، گفت: دشمن سال گذشته بیشترین هتاکی را به اهل بیت (ع) کرد، مشکل کج‌اندیشان بر سر بنیان‌های این نهضت است.

برگزیدگان جشنواره کتابخوانی رضوی مازندران معرفی شدند


این مسئول با بیان اینکه دشمنان بر سر بنیان‌های عفاف شروع به تخریب حجاب و نسبت دادن آن به انقلاب اسلامی کردند، ادامه داد: در حالی که در شاهنامه فردوسی به حجاب اشاره شده و این موضوع از مسائل اساسی ایرانیان است.

سلیلی تصریح کرد: ۳۸ هزار مازندرانی با شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی، خود را به این دریا نزدیک کردند و در این ساحل قرار گرفتند اگر کودک یا نوجوانی در این جشنواره برگزیده شده باید از آن خانواده‌ای تشکر کرد که فرزند خود را در فضای رضوی قرار داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها