با تصویرگران آثار برتر در نوزدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس/ حمید اقدسی؛
اسارتی که همیشگی نیست
حمید اقدسی در مورد تصویرگری کتاب «زیر نور مهتاب » گفت: طرح جلد کتاب بر پایه دیواری گچی طراحی شده که یادآور زندان و اسارت است. سیمهای خاردار هم به القای حس اسارت کمک کرده اما تصویر ماه در پس زمینه، همیشگی نبودن امر اسارت را میرساند.
اقدسی در خصوص تصویرگری این کتاب به ایبنا گفت: کتاب مربوط به دو سال پیش است و تا جایی که حضور ذهن دارم، خاطرات اسارت غلامرضا رخشانی است. این خاطرات به شکل مصاحبههای پراکنده جمع آوری شده بود و سید علی هاشمی خاطرات را مدون و منظم کرد. نکته مهم در این کتاب، حضور رخشانی در اردوگاه نوجوانان بود. او به دلیل چهره کودکانهاش در زمره نوجوانان اسیر قرار گرفته است و این امکانی میشود برای کمک و یاری رساندن هر چه بیشتر به اسرای نوجوانی که در اسارتگاه حضور داشتند.
طراح جلد کتاب «زیر نور مهتاب» در مورد علت انتخاب این اثر افزود: این کتاب به عنوان اولین اثری که از سوی انتشارات سوره مهر دریافت کردم، خیلی برای من جذاب بود. به نظرم کتاب خوبی بود و موضوع آن خیلی در انتخابش موثر بود. به دلیل سیر منظمی که از زمان اسارت تا آزادی رخشانی داشت، خواندنی و قابل اعتنا بود.
اقدسی در توضیح طرح جلد اثر گفت: طرح جلد کتاب بر پایه دیواری گچی طراحی شده که یادآور زندان و اسارت است. سیمهای خاردار هم به القای حس اسارت کمک کرده اما تصویر ماه در پس زمینه، همیشگی نبودن امر اسارت را میرساند.
طراح جلد کتاب «زیر نور مهتاب» در مورد روند ارسال اثر به جشنواره گفت: دو روز قبل از برگزاری جشنواره از کم و کیف آن آگاه شدم. جشنوارههای بسیاری شرکت کردم؛ اما نظم و شیوه برگزاری جشنواره دفاع مقدس مثالزدنی بود. همه برنامهها در زمان تعیین شده خود پیش رفت و براساس روند برنامهریزی شده به اتمام رسید. انتشارات سوره مهر، اثر را به عنوان اثر قابل ارائه شناخته و در جشنواره شرکت دادند.
اقدسی در پایان گفت: اصلا فکر نمیکردم در جشنواره برگزیده شوم. البته هیچگاه برای دریافت جایزه کاری را طراحی نکردهام. تمام مهارت خود را برای ارائه اثر بهتر صرف میکنم و سعی دارم به بهترین شکل ممکن آن را ارائه کنم.
نظر شما