جمعه ۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
نقد و بررسی آثار نویسندگان گلستانی همزمان با نمایشگاه مجازی کتاب تهران

محمد رعیت با اشاره به برنامه‌های استان گلستان همزمان با برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: نشست‌هایی با موضوع نقد‌ و ‌بررسی کتاب‌های بومی برگزار خواهد شد، زیرا معتقدیم که این برنامه‌ها می‌تواند فرصتی برای آشنایی و انس بیشتر مردم با کتاب ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، محمد رعیت؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان، درباره ضرورت برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران اظهار کرد: با توجه به نیاز و اقتضائات روز جامعه، امروز در حوزه فرهنگ باید بیش از گذشته به سمت تکنولوژی‌های نوین برویم. در این میان مدیران و مسئولان فرهنگی نیز باید برای این کار فرهنگسازی مناسبی انجام دهند تا چنین اقداماتی بیشتر رونق بگیرد.
 
وی ادامه داد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که مراجعه شهروندان به بهره‌مندی از نرم‌افزارها و امکانات روز بیشتر شود. یکی از این موارد استفاده از فضای مجازی برای ترویج فعالیت‌ها و فرهنگ کتابخوانی است.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با بیان این‌که نمایشگاه مجازی کتاب تهران دومین تجربه خود را سپری می‌کند، گفت: برگزاری این نمایشگاه اثربخش از جهت در دسترس بودن کتاب برای مخاطب اهمیت فراوانی دارد و این موضوع یکی از مزیت‌های فروش آنلاین به‌شمار می‌آید. همین که مخاطب به‌صورت‌ آنلاین در هر لحظه و هر مکانی می‌تواند با ناشر ارتباط بگیرد و کتاب خریداری کند، اهمیت زیادی دارد.
 
رعیت درباره مزیت‌های برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران برای ناشران افزود: نمایشگاه مجازی کتاب تهران می‌تواند با انواع مخاطبان خود در محدوده جغرافیایی مختلف ارتباط بگیرد و ناشران با سلیقه خوانندگان کتاب‌هایشان در سراسر ایران آشنا شوند.
 
وی با اشاره به برنامه‌هایی که در استان گلستان همزمان با نمایشگاه مجازی کتاب برگزار می‌شود، بیان کرد: از مدت‌‌ها قبل برنامه اطلاع‌رسانی برای رسانه‌های رسمی و محلی انجام شده است. همچنین در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی این رویداد به‌عنوان یک فراخوان به اطلاع مردم رسیده است.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان درباره برنامه‌های جنبی پیش‌بینی شده برای این ایام نیز گفت: برنامه‌هایی با موضوع نقد ‌و ‌بررسی کتاب‌های بومی نیز در این مدت برگزار می‌شود، زیرا معتقدیم که این برنامه‌ها می‌تواند فرصتی برای آشنایی و انس بیشتر مردم با کتاب ایجاد کند.
 
دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن‌ماه آغاز شده و تا دهم بهمن‌ماه ١٤٠٠ ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به Ketab.ir مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها