سه‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲
ناشر مشهدی خاطرات جهادگران از مقابله با کرونا را کتاب کرد

کتاب «دور از جان» مجموعه داستان‌های کرونا بر اساس خاطرات جهادگران توسط نشر «ستاره‌ها» منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، کتاب «دور از جان» به همت جمعی از نویسندگان و به دبیری سعید تشکری رمان‌نویس خراسانی ازسوی نشر «ستاره‌ها» در مشهد منتشر شده است

این ناشر در معرفی کتاب یادشده به قلم سعید تشکری نوشته است:
«موضع من به عنوان دبیر جشنواره «مثل آوینی به روایت تو» در برابر یک رویداد داستانی ملی از نوع واکنشی چه رفتاری است؟ باید عاشقانه علیه این تنهایی مردم، داستان‌های واقعی نوشت و‌ داستان‌نویسانی را پاس داشت که غمِ مردم را دارند. غم مردم یعنی میان مردم در هر شرایطی بودن است. جزییات و نه کلیات! هنر داستان‌نویسی، نوشتن از این حادثه در کوچه‌ها تا گورستان‌ها، در متن یک حرکت جهادی است. نویسندگان این داستان‌ها به مستند بودن رویدادها به شدت وفادار بوده‌اند.
 
داستان‌هایی که به جشنواره ارسال شد و برگزیدگان خود را هم شناخت. وجودشان نعمت بود که حقیقی نوشتند. اما نویسندگان حرفه‌ای که داستان‌های آنها را را می‌خوانید بر اساس همان مستندات، داستان نوشتند. پس دو‌ گروه داستان نوشتند، گروه اول کسانی که خود کنار مردم ایستادند، کسی آنها را ندید و به لطف رسانه‌ها هنوز هم ندیده است! آنها داستان عاشقیِ خودشان را نوشتند؛ مردم و زنان امتی. گروه دوم بعد از اعلام برگزیدگان، نویسندگان حرفه‌ای انتخاب شدند تا بر مبنای این روایت‌ها، از حضور شیدایی قهرمانانِ صفِ ایثار، داستان‌هایِ حرفه‌ای بنویسند. اکنون در دیدِ شماست.
 
اینجا با امرِ نوشتن قصه روبه‌روییم. کاری مستند-داستانی؛ و نه مستند. پس این دفتر قصه در حوزه داستان کوتاه برآیند نخست ما از جشنواره «مثل آوینی به روایت تو» است که به همتِ‌ نشر «ستاره‌ها» برپا شد. امید که در دفترهای بعدی را به جهان‌های تازه‌تری که یافته‌ایم، به شما ارائه کنیم.»
 
کتاب «دور از جان» با خاطراتی از مهدی کشاورز، حسین شرفخانلو، بهاره قانع‌نیا، محمود خرقانی، یزدان تولیده به‌قلم نویسندگانی همچون نصرالله قادری، مهدی زارع، مریم رمضانی، اعظم عظیمی و سودابه حیدری با طرح جلدی از حسین براتی و با صفحه‌آرایی حامد امامی توسط نشر «ستاره‌ها» با قیمت 25 هزار تومان روانه بازار کتاب شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها