دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۸
سه مجموعه شعر بانوی فومنی در شیراز رونمایی شد

کتاب‌های شعر «بی تو با آینه قهرم»، «نزدیک‌تر از دور» و «صدای سکوت یک زن» از سروده‌های مریم پورصفری که از سوی انتشارات نوید شیراز منتشر شده است، طی مراسمی در این شهر رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، «مریم پورصفری»، زاده  تیرماه ۱۳۶۰ در شهر فومن (استان گیلان) است. از کودکی علاقه به شعر را با خوانش اشعار فریدون مشیری، فروغ فرخ‌زاد و ابتهاج در خود لمس کرد. این علاقه در استعداد وی با انشاهای احساسی نیز مشهود بود.
 
او  که با تشویق پدر، اشعارش را جمع‌آوری کرد، شیراز را برای زندگی انتخاب کرده است. پورصفری که آرام آرام اندیشه‌هایش فرم گرفته بودند، تخلص «رستا» را برای خود برگزید و موفق به چاپ کتاب شعر  «یا تو، یا قفس» شد.
 
استقبال هنردوستان و فرهنگوران از آثار این بانوی فومنی، دلیلی شد تا کتاب‌های شعرش را ارائه دهد؛ نزدیک‌تر از دور، بی‌تو با آینه قهرم و صدای سکوت یک زن (شعرهای سپید و نیمایی) را انتشارات نوید شیراز از او منتشر کرده است؛ کتاب‌هایی که به تازگی در هتل سنتی داروش با حضور شاعران و فرهیختگان، رونمایی شد.
 
پورصفری معتقد است شعر باید از جان زندگی سرچشمه بگیرد و سوگند یاد کرده است تا همیشه شاعری متعهد باقی بماند و جز حقیقت ننویسد.
 
در مقدمه کتاب «نزدیک‌تر از دور» به قلم ناشر آمده است: «این آثار که حاصل ذهن پرسشگر، خلاق و روح لطیف این شاعر درد آشناست. در این انتشارات چاپ و منتشر شده و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است. این شاعر سپیدسرا با به تصویر کشیدن آلام اجتماعی و با درک نیازهای انسانی قصد دارد بشردوستی و مبارزه با بی‌عدالتی و ستم را از راه قلم خویش به گوش های شنوا برساند.»
 
یادآوری می‌شود، هر کدام از کتاب‌های یادشده با شمارگان 500 نسخه به چاپ رسیده و در ویترین کتابفروشی‌ها قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها