پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱
«شب شهرزاد» در اهواز روشن می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان، از برگزاری 15 برنامه جنبی همزمان با این رویداد فرهگی خبر داد.

محمد جوروند؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در تشریح برنامه‌های جنبی داوزدهمین دوره نمایشگاه کتاب این استان بیان کرد: همزمان با دوازدهمین دوره نمایشگاه کتاب استان خوزستان 15 برنامه جنبی پیش‌بینی شده است. نشست «پشت ابر‌های خاکستری» عصر نخستین روز نمایشگاه با حضورغلامرضا فروغی‌نیا در برنامه «عصر کتاب» برگزار می‌شود.
 
به گفته جوروند؛ «نامه‌میراث» عنوان دومین برنامه این رویداد فرهنگی است که کارنامه پژوهشی عباس امام و جلیل نوذری با حضور مجتبی گهستونی، لقمان احمد‌زاده و مهدی امید‌فر بررسی می‌شود. برنامه «عطرلغت» نیز  با حضور شاعران اهواز پیش‌بینی شده است. دومین روز نمایشگاه نیز استاد عباس مخبر «اسطوره و دنیای معاصر» بررسی  می‌کند.  
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان ادامه داد: مهم‌ترین برنامه جنبی این نمایشگاه برگزاری آیین اختتامیه شعر استان خوزستان است که برترین‌های شعر، سومین روز نمایشگاه معرفی و تجلیل می‌شوند؛ علاوه براین «جانب کلمات» نیز با حضور شاعران خوزستانی برگزار می‌شود.
 
جوروند افزود: برنامه «نربانی از ستاره» که به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان تنظیم شده با حضور بابک نیک‌طلب، چهارمین روز از نمایشگاه برگزار می‌شود. دو برنامه دیگر این روز نیز به نشست تخصصی ادبیات کودک و نوجوان در قالب «هستی نوجوان»  و «رمان جهان عرب» با حضور رضا عامری اختصاص دارد.
 
این مسئول حوزه فرهنگ گفت: آیین رونمایی از کتاب‌های تازه‌‌های نشر خوزستان در برنامه «فروغ صبح دانایی» با حضور نویسندگان و ناشران برگزار می‌شود. علاوه براین رونمایی از چند کتاب به زبان عربی با حضور طرفی علیپور و احمد حیدری و همچنین «شب شهرزاد» در نشست تخصصی ادبیات داستانی بررسی می‌شود.
 
جوروند ادامه داد: آخرین روز نمایشگاه نیز «کارگاه علمی فنون ابتهال و تواشیح»، «حوالی کافه شوکا» با مروری بر کارنامه ادبی یار‌علی پورمقدم و همچنین «نقش شاهنامه در تقویت وحدت ملی» با حضور ابوالفضل خطیبی برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها