دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۹
«هنر آشپزی و شیرینی‌پزی رزان» به چاپ نهم رسید

کتاب «هنر آشپزی و شیرینی‌پزی رزان» تالیف كبری قيصری که در موضوع آشپزی و سلامتی منتشره شده است، آخرین هفته تیر ماه به چاپ نهم رسید.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، هنر آشپزی، عمل آماده‌سازی غذا برای مصرف است كه در بر دارنده محدوده بزرگی از روش‌ها، ابزارها و تركیبات اجزا برای توسعه طعم یا قابلیت هضم غذاست.

همچنان که در مقدمه این اثر آمده است، لازمه این كار انتخاب، اندازه‌گیری و تركیب اجزا با روشی منظم همراه با تلاش برای دسترسی به نتیجه مطلوب است. آشپزی مفهومی فراتر از دستور پخت چند غذا دارد، آشپزی كاری كاملا علمی است که در عرصه هنر هم قرار می‌گیرد.

این اثر در بخش‌های گوناگون به معرفی انواع سوپ‌، دلمه‌، آش، آبگوشت، پیتزا، خورش، املت، پوره، پلو و ... پرداخته و در بخش انتهایی کتاب با عنوان «آنچه مادران جوان باید بدانند» به مباحثی مانند رژیم غذایی دوران بارداری، تغذیه صحیح در دوران شیردهی و نمونه یک رژیم غذایی مناسب توجه کرده است.  

نام کتاب «هنر آشپزی و شیرینی‌پزی رزان» شباهت فراوانی به کتاب «هنر آشپزی» معروف و اثر رزا منتظمی دارد. این اثر در فهرست مراکز اینترنتی پخش کتاب نیز راه یافته و حدود شش سال از عمر آن در بازار نشر می‌گذرد. 

نهمین چاپ کتاب «هنر آشپزی و شیرینی‌پزی رزان» را انتشارات معيار علم با شمارگان هزار نسخه در 846 صفحه وزيری به بهای 30 هزار تومان منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها