جمعه ۷ تیر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰
بررسی دلایل فلسفی موعود در خط امان

دلایل عقلی و فلسفی درباره موعود ادیان، در جلد نخست کتاب خط امان بررسی شده‌اند. این کتاب به قلم آیت‌الله محمد امامی کاشانی نوشته شده است._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)،‌ «خط امان»‌ پژوهشی در موعود ادیان و بررسی دلایل عقلی و فلسفی آنها است که در دو جلد مبحث موعود و منجی در ادیان را در قالب گفت‌وگوها و همچنین دلایل عقلی و فلسفی‌ بررسی می‌کند. 

آیت‌الله امامی کاشانی در مقدمه جلد نخست این اثر مباحث متعددی را از نظر گذرانده و به مخاطب در قالب نوشتاری روان ارایه کرده است که از جمله می‌توان به ضرورت سخن پیرامون مصلح جهانی،‌ دیدهای متفاوت دانشمندان مسیحی،‌ غفلت جامعه مسیحی معاصر از ایده مصلح جهانی،‌ اصالت مهدویت در اسلام، ضعف تفکر مهدویت در میان توده اهل سنت و عوامل آن، ‌عوامل جانبی ضعف تفکر انتظار در میان اهل سنت، ‌نکاتی پیرامون وحدت کلمه امت اسلام بر محور مهدی(عج) و ‌هجوم دشمنان اسلام بر ولایت امام عصر(عج) اشاره کرد. 

جلد نخست کتاب خط امان دارای عنوان‌های مصلح جهانی از دید فطرت،‌ ولی عصر(عج)، ‌نقطه اعتدال اسماء جلال و جمال در زمین،‌ برهان نظام احسن(عنایت) و ضرورت وجود امام معصوم(ع)،‌ آینده بشریت از نظر فلسفه تاریخ،‌ قاعده لطف و ضرورت امام در هر عصر و ... است.

جلد نخست کتاب خط امان با شمارگان 2200 نسخه، در 472 صفحه و به قیمت 75 هزار ریال از سوی انتشارات مدرسه عالی شهید مطهری منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط