شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۰
مسوولان برای رساندن کتاب به دست مردم تعلل نکنند

شهردار اقلید در استان فارس از تلاش مستمر شهرداری این شهرستان برای ترویج کتاب و کتابخوانی در این شهرستان خبر داد و گفت: وظیفه مسوولان است که کتاب را به ‌دست مردم برسانند، نه این‌که منتظر باشند تا مردم به سراغ کتاب بروند.-

احمد علائی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشراه به فرارسیدن هفته کتاب اظهار کرد: جوانان تمایل به مطالعه دارند، هرچند کتاب‌های درسی و کمک درسی در اولویتند اما گرایش به کتاب‌های داستانی نیز زیاد است و باید کتاب با قیمت ارزان و با سهولت در اختیار مردم قرار داده شود.

وی با بیان این‌که باید هرچه سریع‌تر نسبت به ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی اقدام کرد تا این امر مهم به افزایش سطح فرهنگ عمومی منتج شود، افزود: متأسفانه اغلب رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی کشور نسبت به‌ ترویج فرهنگ کتابخوانی بی‌تفاوتند و برنامه‌ایی در این باره ندارند و فقط در مراسم‌های مناسبتی سالانه، گفت‌وگوهایی را با صاحبان قلم انجام می‌دهند.

علائی گفت: در کشورهای توسعه‌یافته آن‌چنان برای گسترش فرهنگ کتابخوانی تلاش می‌شود که در هر شرایطی کتاب چاپ می‌کنند و هیچگاه نشنیده‌ام که در پرداخت یارانه کتاب کوتاهی شده باشد.

وی عنوان کرد: به اعتقاد من، چنان‌چه کتابخانه‌های اتوبوسی در میادین شهر و خیابان‌های اصلی در معرض دید مردم قرار داده شوند، تاثیر خیلی زیادی در ترویج کتابخوانی خواهد داشت. 

شهردار اقلید تاکید کرد: برای برنامه‌ریزی و تمرکز بر تصمیم‌های فرهنگی گرفته شده درباره ترویج فرهنگ مطالع از سوی شهرداری، جلسات متمرکز شورای فرهنگی و انجمن کتابخانه‌های شهرستان مرتب برگزار می‌شود. 

علایی در پایان خبر داد که دو کتابخانه بزرگ با مشارکت شهرداری اقلید در این شهرستان در حال ساخت قرار دارند و در کتابخانه فعلی اقلید علاوه بر ترویج فرهنگ کتابخوانی، کلاس‌های آموزش صنایع دستی و کامپیوتر برای تکمیل اوقات فراغت در تمامی طول سال برگزار می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط