شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۲
سي و دومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب پاريس گشايش يافت

سي و دومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب پاريس شامگاه پنجشنبه با حضور فردريك ميتران، وزير فرهنگ و ارتباطات فرانسه به طور رسمي در مركز نمايشگاهي پورت دو ورساي پاريس آغاز به كار كرد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از خبرگزاري فرانسه، آنتوان گاليمار، رييس سنديكاي نشر فرانسه و خاوير داركو، رييس انستيتو فرانسه همراه جمعي از مديران صنعت نشر فرانسه فردريك ميتران را در مراسم افتتاح نمايشگاه كتاب همراهي كردند و پس از آن وزير فرهنگ از غرفه‌هاي كشورهاي خارجي حاضر در نمايشگاه چون ساحل عاج، گينه، تونس و البته ژاپن و روسيه دو ميهمان افتخاري سي و دومين نمايشگاه كتاب پاريس ديدن كرد.

ميتران هنگام بازديد از سالن نويسندگان مسكو (شهر ميهمان نمايشگاه) از عزم اداره‌اش براي حمايت جدي از نويسندگان، ناشران و كتابفروشي‌هاي ارایه‌كننده آثاری از سراسر جهان خبر داد و گفت: فرانسوي يا روسي بودن هيچ تفاوتي با هم نمي‌كند، مهم آن است كه آثار اصيلي از فرهنگ و زبان هر كشور در اختيار خوانندگان قرار گيرند.

ميتران ضمن بازديد از سالن ناشران خارجي با مقامات عالي فرهنگي كشورهاي حاضر در نمايشگاه پاريس چون هرنان لومباردي،وزير فرهنگ آرژانتين و شيخ دكتر سلطان القاسمي امير شارجه از امارات متحده عربي ديدار و گفت و گو كرد. پس از آن غرفه ناشران سرشناسي چون گاليمار، استوك و ديلتان ميزبان وزير فرهنگ بودند.

او در غرفه انتشارات گاليمار با ابراز علاقه فردي‌اش به ادبيات و شعر ژاپني و تأكيد بر حمايت از بازيگران حوزه كتاب عنوان كرد: نمايشگاه كتاب به خصوص در دوران سخت كنوني كه بر حوزه كتاب مي‌گذرد، لحظه‌اي كليدي در طول سال براي ناشران، كتابفروشان و نويسندگان به حساب مي‌آيد. فعاليت‌هاي منسجم وزارت فرهنگ با همه كساني كه در حوزه كتاب فعالند، حايز اهميت فراوان است.

انتظار مي‌رود نمايشگاه كتاب چهار روزه پاريس 19-16 مارس (29-26 اسفند) ميزبان 200 هزار بازديدكننده از سراسر فرانسه و كشورهاي فرانسوي‌زبان باشد. كشور ژاپن كشور ميهمان و شهر مسكو شهر ميهمان نمايشگاه كتاب پاريس 2012 هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها