یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۰
«بررسي ميزان مطالعه شهروندان تهراني» به چاپ رسيد

«بررسي ميزان مطالعه شهروندان تهراني» عنوان كتابي است كه با همكاري مشترك دكتر سيد مجتبي رضوي طوسي و ليلا باقري منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين نوشتار، پژوهشي است كه باتوجه به دغدغه سرانه واقعي مطالعه در سطح فرهنگي جامعه بين سال‌هاي 1387 و 1388 انجام شد.

پژوهشگران با نظارت مركز افكارسنجي و رصد فرهنگي، به بررسي ميزان مطالعه در سال‌هاي ياد شده به ارايه راهكار‌هاي توسعه فرهنگ مطالعه نيز پرداخته‌اند.

اين نوشتار در چهار فصل «كليات»،«روش شناسي»،«يافته‌ها» و «جمع‌بندي و نتيجه‌گيري» مواردي مانند «ميزان مطالعه»، «موضوع كتا‌ب‌هاي مطالعه» «شيوه اطلاع از انتشار كتاب‌هاي جديد» را بررسي كرده است.

نويسندگان در بخش جمع‌بندي و نتيجه‌گيري اين كتاب مي‌نويسند:«يكي از مهم‌ترين پيش‌نياز‌هاي مطالعه، وجود ثبات در جامعه است تا افراد بتوانند با وجود آن و به دور از دغدغه‌ و نگراني‌هاي ذهني، وقت بيشتري را به مطالعه اختصاص دهند. مشكلات اقتصادي يكي از مهمترين اين مشكلات و برهم زننده ثبات و آرامش در جامعه است. وجود اين مشكل در سال جاري در سطح جامعه به طور غيرمستقيم از پاسخ‌هاي پاسخ‌گويان به پرسش از دلايل مطالعه نكردن آن‌ها به دست مي‌آيد.»

چاپ نخست كتاب «بررسي ميزان مطالعه شهروندان تهراني» را پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با شمارگان 500 نسخه، 76 صفحه و به بهاي 12000 ريال روانه بازار نشر كرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط