سه‌شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۰
راهنماي جامع صحافان از راه رسيد

كتاب «راهنماي جامع اتحاديه صنف صحاف» منتشر شد. اين كتاب به عنوان راهنماي جامع صنف صحافان تهران در سال 1390 تدوين شده است و اطلاعات و مشخصات صحافان تهران را در بر مي‌گيرد.-

رييس اتحاديه صحافان تهران درباره اين كتاب به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، گفت: در دنياي امروز كيفيت توليد محصولات و جلب رضايت مشتري اهميت ويژه‌اي دارد و در اين ميان كار و پيشه بنگاه‌هاي اقتصادي بايد خود را با خواسته‌ها و نيازهاي مشتريان تطبيق دهند.

جليل غفاري‌رهبر ادامه داد: صحافان نيز در اين ميان بايد كار و فعاليت خود را بر اساس سليقه مشتري ساماندهي و به روز‌ كنند.

وي با اشاره به دلايل نگارش اين كتاب، اظهار كرد: فكر تهيه و انتشار اين كتاب از زماني مطرح شد كه لزوم برنامه‌ريزي و سامان بخشيدن به فعالان حوزه صحافي، همچنين اساس نياز به شناسايي تخصص و معرفي فعاليت‌هاي اين صنف گمنام در جامعه احساس شد.

غفاري‌رهبر تصريح كرد: ساماندهي، شناسايي و گردآوري اطلاعات مربوط به اعضا، اصلي‌ترين هدف نگارش اين كتاب بود تا ساير همكاراني نيز كه به صورت غيرقانوني و خارج از ضوابط اتحاديه مشغول كار هستند براي حضور در اتحاديه تشويق و ترغيب شوند.

وي با بيان اين‌كه با توجه به پيشرفت‌هاي شگرف در زمينه فناوري اطلاعات، صحافان نيز بايد اطلاعات خود را به روز كنند، يادآور شد: تلاش مي‌شود در ويراست​هاي آتي اين کتاب، مجموعه مقالات و متون تخصصي ويژه صحافي نيز افزوده شود.

غفاري‌رهبر اضافه کرد: در اين كتاب، اعضا در رسته‌هاي مختلف شامل پاكت‌سازي، آلبوم‌سازي، سري‌سازي، كارتن‌ساز مقوايي، كلاسورساز، تك‌جلدساز، سلفون‌كش، دفترساز، يادداشت‌ساز،‌ جعبه‌ساز مقوايي، سازنده جعبه پلاستيك و سري‌ساز كتاب (سررسيد) معرفي شده‌اند.

به گفته وي، گزيده‌اي از قانون نظام صنفي نيز در انتهاي اين كتاب آورده شده است تا اعضا با در اختيار داشتن اين اطلاعات، از حق و حقوق قانوني خود آگاه باشند. 

كتاب «راهنماي جامع اتحاديه صنف صحاف» در 190 صفحه و با شمارگان دو هزار نسخه منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها