دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۲
عليمرادي «زيباي هليل» را به بازار كتاب آورد

«زيباي هليل» نوشته منصور عليمرادي در قفسه كتابفروشي‌ها جاي گرفت. نويسنده در اين مجموعه سعي داشته تا برخي از اتفاقات داستاني‌اش را با نگاه به مسايل فرهنگي شهرها و محله‌هاي جنوب كرمان بنويسد. استفاده از واژگان بومي و نثر عاميانه محلي نيز از ويژگي‌هاي زباني اين داستان‌ها است.*

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، در اغلب داستان‌هاي اين مجموعه موضوعاتي اجتماعي و انساني مد نظر نويسنده بوده است؛ ضمن آنكه توجه به نحوه زندگي و نگرش آدم‌هاي بومي در مواجهه با مسايل مختلف، ‌بخش ديگري از دغدغه‌هاي اين نويسنده در نگارش داستان‌هاي اين كتاب به نظر مي‌رسد. 

در اين مجموعه غير از نگاه بومي نويسنده به موضوعات شهرش، مسايل حاشيه جنگ نيز به گونه‌اي طرح شده و تبعات انساني جنگ تحميلي از سوي برخي شخصيت‌هاي داستاني مرور شده است. 

بخشي از داستان «با يک فشنگ چه مي‌توان كرد غير از خودكشي» اين‌گونه نوشته شده است: درياي سراب در تيله‌هاي سبز چشمان خشك مرد بلوچ جا خوش كرده بود، گرداگرد برهوت غبار غبار بود و غبار باد... باد سرگردان همچون زني مجنون، بي‌قاعده مي‌رقصيد بر سطح هموار دشت بلوچ از پس سي سال زندگي در واحه‌اي وهمناک روزي را تا به اين حد نفرين شده به ياد نداشت...

«برگه امتحاني»، «سرزمين مادري»، «آهو» و «مهندس برق‌كشاني»، نام برخي دیگر از داستان‌هاي اين كتابند. 

«زيباي هليل» منصور عليمرادي، ‌تابستان امسال (90) به شمارگان 1100 نسخه از سوي نشر «آموت» به چاپ رسيد. اين كتاب 128 صفحه و قيمت آن سه هزار تومان است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط