دوشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۷
مجموعه كتاب‌هايي براي پرتاب فكر

انتشارات رشد آموزش تاكنون دوازده جلد از مجموعه كتاب هاي «پرتاب‌هاي فكر» را آماده انتشار و سه عنوان از آنها را روانه بازار نشر كرده است. اين مجموعه، متن‌ها و گفت‌وگوهايي از فلاسفه معاصر غربي نظير ماركوزه، دلوز و هابرماس را شامل مي‌شوند._

حسين فراست‌خواه، مدير انتشارات رشد آمورزش، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) اين مجموعه را شامل كتاب‌هايي كم‌حجم با موضوعات نظري و فلسفي دانست.

وي افزود: تاكنون دوازده عنوان از اين مجموعه آماده و سه عنوان از آنها منتشر شده‌اند. در آينده آثاري از رانسير، آگامبن، ژيژك و هانري لوفور منتشر مي‌شوند. كتاب‌هاي مربوط به ژيژك و رانسير تابستان امسال به بازار نشر راه مي‌يابند.

به گفته فراست‌خواه، «سياست و ريبايي‌شناسي در نظريه هربرت ماركوزه»، «سياست و نظريه، مناظره هابرماس و ماركوزه» و «ميانجي‌ها» اثر ژيل دلوز از اين مجموعه منتشر شده‌اند.

مدير انتشارات رشد آموزش يادآور شد: در اين مجموعه اصراري به انتشار ترجمه كاملي از كتاب‌هاي فلاسفه نداريم، بلكه نوشته‌هايي از آنان كه موضوع جالب توجهي دارند يا گفت‌وگوهاي آنان را براي اين كتاب‌ها انتخاب كرده‌ايم.

وي درباره ويژگي اين مجموعه گفت: مخاطبان ممكن است در اين نوشته‌ها و گفت‌وگوها، مطالبي را درباره فلاسفه دريابند كه در كتاب‌هاي اصلي آنان ذكر نشد‌ه‌اند. ترجمه كامل كتاب در اين مجموعه به چشم مي‌خورد كه «سياست و زيبايي‌شناسي»ژاك رانسير از جمله آنهاست.

فراست‌خواه درباره شيوه گزينش اين متن‌ها و مصاحبه‌ها گفت: پس از بررسي متون فلسفي موجود از انديشمندان معاصر غرب در كشورمان، مطالبي را براي اين مجموعه برمي‌گزينيم كه به فهم و تكميل آنها كمك كنند.

وي افزود: مترجمان اين مجموعه، مقدمه‌اي در هر يك از كتاب‌ها مي‌نويسند كه فيلسوف مورد نظر را به خوبي براي مخاطب معرفي كرده باشند. مطالعه اين مجموعه، مخاطبان را در مطالعه كتاب‌هاي اصلي انديشمندان معاصر كمك مي‌كند.

فراست‌خواه مجموعه «پرتاب‌هاي فكر» را برخوردار از رويكردي انتقادي دانست و گفت: انديشمندان معاصر غربي در هر يك از اين كتا‌ب‌ها با رويكردي انتقادي موضوع مورد نظرشان را بررسي كرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط