چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳
نفرات برتر جشنواره مهدویت مشخص شدند/ اعلام برگزیدگان داستان کوتاه «دهه کرامت»

قم - برگزاری اختتامیه جشنواره مهدویت، اعلام برگزیدگان داستان کوتاه «دهه کرامت» و چند خبر دیگر عناوین اخبار کوتاه حوزه کتاب و ادبیات استان قم است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، آیین اختتامیه چهارمین دوره جشنواره مهدویت در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد. محمد حیدری، رئیس جهاد دانشگاهی قم ضمن عرض خیرمقدم به حاضرین، بیان کرد: عدالت مطلوب زمانی محقق می‌شود که صاحب فرآیند اعتدال، منجی عالم بشریت، صاحب‌الزمان(عج) حضور داشته ‌باشد؛ این جشنواره که متبرک به نام امام زمان(عج) است می‌تواند توشه‌‌ای برای همه مشارکت‌کنندگان باشد و آنان را در مسیر ترویج و اعتلای فرهنگ مهدویت در جامعه و بین جوانان هدایت و رهنمون سازد.
 
اعلام برگزیدگان داستان کوتاه «دهه کرامت»
 
هم‌زمان با دهه کرامت از برگزیدگان فراخوان داستان کوتاه «دهه کرامت» که توسط باشگاه داستان حوزه هنری قم منتشر شده بود، تجلیل شد. در ابتدای نشست یکشنبه‌های داستانی که به بررسی آثار داستانی نویسندگان شهر قم اختصاص دارد، سید علی نقیب، ‌شاعر آئینی و مسئول دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری قم به قرائت شعری در وصف حضرت معصومه(س) پرداخت.
 
همچنین رؤیا حسینی دبیر اجرایی فراخوان داستان «دهه کرامت» توضیحاتی در خصوص مراحل انتخاب آثار ارائه کرد. وی افزود: داستان‌های ارسالی، ابتدا کارشناسی و رتبه‌بندی و در نهایت برگزیدگان انتخاب شدند.
 
برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی «بهار نام دیگر باران»
 
مسابقه کتاب‌خوانی «بهار نام دیگر باران»، روایت‌های داستانی از سیره رفتاری پیامبر با دختران به قلم محسن قربانیان ویژه کارکنان شهرداری قم برگزار می‌شود. این مسابقه به همت اداره کل سرمایه انسانی و با همکاری اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم اجرایی می‌شود.
 
برگزاری آئین نکوداشت چهره‌های فرهنگی در قم
 
آیین نکوداشت زنده‌یاد حجت‌الاسلام‌والمسلمین داود فیرحی، حجت‌الاسلام سیدرضا حسینی امین، محمد جواد صاحبی و رضا بابایی با حضور اندیشمندان حوزه و دانشگاه در قم برگزار می‌شود. در این نکوداشت سید زین‌العابدین صفوی عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم، محمد اسفندیاری اسلام‌پژوه و تاریخ‌نگار، قاسم جوادی مدرس حوزه و علی باقری‌فر استاد حوزه و دانشگاه سخنرانی خواهند کرد.
 
این آیین به همت و تلاش پژوهشکده اندیشه دینی معاصر، مؤسسه فرهنگی فهیم، انجمن مفاخر خراسان، مؤسسه معارف اسلامی امام رضا(ع)، مؤسسه فرهنگی هنری اندیشه دینی پویا و خانه اندیشوران برگزار می‌شود.
 
رونمایی از مجموعه روایت «هیژده‌چرخ» در کتابخانه مرکزی قم
 
نشست رونمایی و جشن امضا مجموعه روایت «هیژده‌چرخ» به همت اداره کل کتابخانه‌های استان قم، با همکاری انتشارات صاد در کتابخانه مرکزی قم برگزار شد. در این نشست حامد جلالی نویسنده و داستان‌نویس، زهرا کاردانی نویسنده و یونس عزیزی نویسنده اثر حضور خواهند داشتند.
 
حامد جلالی گفت: ما شخصیت راوی را از نظر سن و ظاهر تشخیص نمی‌دهیم و در کتاب هم اشاره چندانی با آن نشده است. این خیلی مهم نیست چرا که ما با شخصیت باطنی راوی مواجه می‌شویم و این برای من فوق‌العاده بود. یعنی اینکه ما یک انسان را می‌بینیم که وقتی وارد حرم می‌شود، ویژگی‌های فردی خودش را حفظ کرده است و خیلی راحت مثل جلال‌آل‌احمد زمانی که به مکه سفر می‌کند، خودش را با همه ویژگی‌هایش روایت می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها