پنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳
ایالات متحده چگونه استقلال یافت؟/ نمایشی دقیق از انقلاب آمریکا

«سلام اول»، حکایتی از تولد یک ملت است. این کتاب تاریخی، نمایشی دقیق از انقلاب آمریکا را ترسیم می‌کند. انقلاب را در بستر قرن‌ها درگیری بین انگلیس و فرانسه و هلند قرار و نشان می‌دهد که چگونه کمک به مستعمرات آمریکایی در هر دو ملت باعث پیروزی و استقلال شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، نشر ماهی چاپ سوم کتاب «سلام اول» نوشته باربارا تاکمن با برگردان حسن افشار را روانه بازار کتاب کرد.

این کتاب تاریخی، نمایشی دقیق و اصیل از انقلاب آمریکا را ترسیم می‌کند. انقلاب را در بستر قرن‌ها درگیری بین انگلیس و فرانسه و هلند قرار و نشان می‌دهد که چگونه کمک به مستعمرات آمریکایی در هر دو ملت باعث پیروزی و استقلال شد. باربارا تاکمن بر نقش کلیدی که توسط نیروی دریایی مدعی بازی شد، نور تازه‌ای می‌تاباند، پرتره‌ای باشکوه از جورج واشنگتن را نقاشی می‌کند و جزئیات برنامه تعیین کننده جنگ در یورک تاون را بازگو می‌کند.

تاکمن روایت خود را از یک سال پس از شروع رسمی انقلاب آمریکا در سال 1776 آغاز می‌کند. عنوان کتاب اشاره به لحظه‌ای دارد که انگار برای اولین بار حکومت حاصل از انقلاب آمریکا، به رسمیت شناخته می‌شود. او این مسئله را با روایت جریان حضور کشتی آمریکایی «آندرو دوریا» با پرچم کنگره مهاجران آمریکایی، در ساحل جزیره «اوستاتیوس»، از مستعمرات هلند، آغاز می‌کند. کشتی آمریکایی چند گلوله توپ به نشانی سلام شلیک می‌کند و این سلام، با پاسخ مشابه ساحل‌نشینان این جزیره همراه می‌شود.

این کتاب که در 12 فصل نوشته شده، یکی از کتاب‌های تاریخی مهم در زمینه استقلال آمریکاست. عناوین فصل‌های کتاب عبارتند از: «استقلال ایالات متحده آمریکا را اولین بار اینجا یک خارجی به رسمیت شناخت»، «کوه طلا»، «گدایان دریا - رشد هلندی‌ها»، «بزرگ‌ترین دیوانگی دنیا - نیروی دریایی آمریکایی»، «دزد دریایی - قهرمان بالتیمور»، «هلندی‌ها و انگلیسی‌ها: یک جنگ دیگر»، «آدمیرال رادنی وارد می‌شود»، «دخالت فرانسه»، «حضیض انقلاب»، «با یک نبرد جانانه آمریکا از آن ما خواهد شد»، «لحظه سرنوشت‌ساز» و «فرصت آخر – نبرد یورک‌تاون»

باربارا تاکمن مورخ و نویسنده آمریکایی، متولد 1912 در نیویورک بود و 78 سال زندگی کرد. تاکمن تحصیلات خود را در کالج ردکلیف (وابسته به دانشگاه هاروارد) در 1933 به پایان رساند و سال بعد را در زادگاه خویش و در توکیو برای «انجمن روابط اقیانوسیه» کار کرد. پدرش، موریس ورتهایم بانکدار آمریکایی، چند سالی‌ امتیاز مجله‌ نیشن را داشت و در آن‌جا کاری به دخترِ خود واگذاشت. در سال 1937 با سِمت خبرنگار خارجی این مجله به اسپانیا رفت و مراحل اولیه‌ جنگ داخلی اسپانیا را به چشم دید و گزارش کرد. در مادرید مدتی‌ همراه نیروهای جمهوری‌خواه به محاصره قوای دشمن درآمد و بعد در لندن برای مجله‌ تبلیغاتی جمهوریخواهان مقاله نوشت و به آرمان آن‌ها یاری رساند. در طول جنگ جهانی دوم روزنامه‌نگار باقی‌ ماند. او در سال 1939 با لستر آر. تاکمن که پزشک داخلی‌ و استاد دانشگاه منهتن بود ازدواج کرد. تاکمن در فوریه‌ 1989، در هفتاد‌و‌هفت سالگی، بر اثر سکته‌ مغزی درگذشت.

نشر ماهی چاپ سوم کتاب «سلام اول» نوشته باربارا تاکمن با برگردان حسن افشار را روانه بازار کتاب کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها