پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰
انتشار ۶۰ عنوان کتاب به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان

کردستان - مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان از انتشار ۶۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس و ادبیات پایداری در طول سال گذشته در استان خبر داد.

سردار ذبیح الله مالکی، به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج اظهار کرد: با حمایت و پیگیری‌های این اداره کل سال گذشته ۶۰ عنوان کتاب در قالب های مختلف به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کردستان چاپ و منتشر شد.

وی یکی از رسالت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را اعتلای آرمان های والای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: این مهم در قالب چاپ کتاب و در راستای ترویج فرهنگ شهید و شهادت،  قدردانی از رشادت مردی های ایثارگران، رزمندگان، جانبازان و مردم صبور استان که در دوران دفاع مقدس با همه سختی‌ها و گرفتاری ها یک دل به ایستادگی پرداختند، تجلی می یابد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان کتاب را از مهم‌ترین ابزارهای مورد استفاده این بنیاد برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس دانست و ادامه داد: کتاب موجب فرهنگ سازی و جریان سازی می شود تا دست مایه دیگر فعالیت‌های فرهنگی قرار گیرد.

مالکی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فرمودند «ما باید درباره دفاع مقدس متن تهیه کنیم؛ اگر متن ما خوب و فاخر باشد، آن وقت می توان نمایشنامه و فیلم سینمایی و شعر تولید شود»؛ اضافه کرد: کتاب‌های منتشر شده در قالب خاطرات، زندگی نامه، وصیت نامه رزمندگان و شهدا بوده است.
وی با اشاره به تولید کتاب صوتی در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان نیز گفت: کتاب صوتی به دلیل سهولت در استفاده مورد استقبال بیشتری است و بر همین اساس تلاش می کنیم همزمان با تولید کتاب‌های چاپی، تولید کتاب صوتی نیز در دستور کار باشد.

مالکی، به عناوین کتاب های منتشره بنیاد در سال ۱۴۰۱ اشاره و یادآوری کرد: کتاب های شهدای مهاجر، نقش زنان کرد در دفاع مقدس، ملا مصطفی، ملا محمود آرمرده ای، مستوره، مسافر، یادگارهای ماندگار، وفا، یاد یاران و ... را از جمله کتاب‌های منتشر شده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کردستان است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها