پنجشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
نمایشگاه کتاب تهران نقطه عطف جریان فرهنگی کشور است/ لزوم ایجاد سامانه فروش کتاب برای ناشران در خارج از بازه نمایشگاه

مدیر انتشارات فرافر یزد از حضور در نمایشگاه کتاب تهران و ارائه تازه‌های نشر خود در این نمایشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، نمایشگاه کتاب تهران به عنوان یکی از بزرگترین رویداد‌های فرهنگی کشور ما است که توانسته بسیاری از علاقمندان به حوزه کتاب را دور هم جمع کند.

در سال‌های اخیر شاهد حضور ناشران شهرستانی در نمایشگاه کتاب تهران بوده‌ایم که استان یزد نیز سهم خوبی در این زمینه داشته است.

یکی از ناشران یزدی که در این نمایشگاه حضور داشت،  انتشارات فرافر یزد است.

محسن فیروزی مدیر مسئول انتشارات فرافر یزد در گفت و گو با ایبنا در یزد با اشاره به فعالیت خود گفت: این انتشارات فعالیت خود را از سال ۱۳۸۹ در یزد آغاز کرده است.

وی بیان کرد: در ابتدای فعالیت، نشر کتب با موضوعات مختلف علمی فرهنگی و ادبی مورد توجه من بود اما با توجه به اینکه مدرس دانشگاه در رشته حقوق هستم، علاقه بیشتری در نشر کتب حقوقی در من وجود داشت که حاصل این نگاه منجر به انتشار دوره هشت جلدی کتاب چهل رای چهل تجربه و همچنین کتاب قپان قضایی بود که توسط دادگستری کل استان یزد تدوین شده است.

مدیر مسئول انتشارات فرافر یزد در آستانه برگزاری سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: برپایی نمایشگاه کتاب به عنوان نقطه عطفی در حوزه فرهنگی کشور ما است که می‌تواند به عنوان نمادی در جهت توسعه فرهنگی کشورمان از آن یاد کرد.

وی گفت: با توجه به فراهم شدن امکانات شاهد حضور ناشران شهرستانی در این نمایشگاه و رویداد فرهنگی هستیم که می‌تواند بسیاری از علاقمندان به این حوزه را دور هم جمع کند.

فیروزی ادامه داد: در گذشته برخی از مشکلات در زمینه حضور ناشران شهرستانی در نمایشگاه کتاب وجود داشت که اتخاذ برخی تدابیر این مشکلات رفع شده است که‌امیدواریم بتوانیم شاهد حضور هرچه بیشتر ناشران در این نمایشگاه باشیم.

وی گفت: بالا بودن هزینه‌ها برای شرکت در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یکی از موانع حضور فیزیکی ناشرین در نمایشگاه بوده که خوشبختانه با راه‌اندازی سامانه نمایشگاه مجازی همزمان با نمایشگاه حضوری اینخلأپر شده و زمینه حضور برای همه ناشرین علاقمند و علی الخصوص ناشران شهرستانی فراهم شده است.

مدیر مسئول انتشارات فرافر یزد گفت: همچنین سامانه مجازی این فرصت را برای خریداران فراهم ساخته تا بدون حضور در نمایشگاه فیزیکی از تازه‌های کتاب آگاه شده و کتاب‌های مورد علاقه خود را بدون پرداخت هزینه ارسال از طریق پست تحویل گیرند.

وی با اشاره به حضور دو دوره خود در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در نمایشگاه کتاب تهران گفت: از آنجا که پخش و فروش کتاب همواره یکی از معضلات پیش روی ناشران شهرستانی بوده، به نظر می‌رسد استمرار فروش کتاب از طریق سامانه کتاب در خارج از بازه زمانی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، می‌تواند پل ارتباطی مناسبی را بین خریدار نهایی و ناشر برقرار کند که‌امیدواریم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این خصوص تدابیر لازم را اتخاذ کند.

مدیر مسئول انتشارات فرافر یزد گفت: البته در حال حاضر چنین سامانه‌ای برای کتابفروشی‌های کل کشور فراهم شده است اما چنانچه این امکان برای ناشران نیز فراهم شود تا حد زیادی دست مافیای پخش کتاب را قطع خواهد نمود و ناشرین می‌توانند کتاب‌های خود را بدون واسطه و با تخفیف مناسب به دست متقاضیان آن برسانند.

وی همچنین با اشاره به حضور خود در نمایشگاه کتاب امسال نیز گفت:‌امیدواریم بتوانیم با حضوری پررنگ در جهت ارائه تازه‌های نشر خود به علاقمندان کتاب و کتابخوانی گام برداریم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط