دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳
زمینه لازم برای استفاده حداکثری دانشگاهیان از نمایشگاه کتاب فراهم می‌شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه فرهنگ کتاب و کتابخوانی هم توصیه دین است و هم جزیی از فرهنگ ماست افزود: تلاش می‌کنیم شرایط را برای استفاده دانشگاهیان از نمایشگاه کتاب به ویژه دانشجویان فراهم کنیم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در لرستان، محمدعلی زلفی گل روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در دانشگاه لرستان افزود: فرهنگ کتاب و کتابخوانی هم توصیه دین است و هم توصیه حاکمیت و هم جزیی از فرهنگ ماست، با هماهنگی‌هایی که با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته است، نهایت تلاش خود را می‌کنیم که شرایطی را ایجاد کنیم که جامعه فهیم و فرهیخته دانشگاهی به ویژه دانشجویان بتوانند از نمایشگاه بین‌المللی کتاب بهترین استفاده را داشته باشند.

وزیر علوم درباره توسعه آموزش عالی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی، آئین‌نامه‌ای با عنوان ساماندهی و آمایش آموزش عالی دارد که باید برای توسعه دانشگاه‌ها براساس این مصوبه اقدام شود.

رشته‌های تحصیلی و دانشکده‌هایی که در این قالب قرار دارند عملیاتی می‌شوند و تاسیس رشته‌های جدید بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری باید نیازمحور باشد اگر رشته‌های مورد نظر با نیازهای جامعه هم‌خوانی داشته باشد آنها را مورد نظر قرار خواهیم داد.

وی افزود: برای احداث امکانات رفاهی از جمله خوابگاه‌‌های متاهلی بر اساس قانون جهش مسکن، مکلف هستیم ۱۰ درصد از اعتبارات تملک دارایی و ۱۰درصد اعتبارات دانشگاه‌ها هزینه شود و تفاهم نامه‌ای با وزیر مسکن و شهرسازی داشته‌ایم که برای هر دانشگاه، تعداد قابل توجهی خوابگاه متاهلین احداث شود و در صورت تامین زمین مناسب برای اعضای هیات علمی نخبگان نیز اقدام خواهد شد.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: معاونت فناوری و نوآوری در جهت توسعه فناوری کشور در این وزارتخانه تاسیس شده و اعتباراتی جهت، پسادکترای فناوری، امریه فناوری و دستیار فناوری اختصاص یافته است که ضمن کسب تجربه در شرکت‌های دانش‌بنیان حداقل درآمدی خواهند داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها