دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
نگهداری بیش از 7 میلیون سند فرهنگی، اداری و تاریخی در مرکز اسناد استان یزد

مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی استان یزد از ثبت و نگهداری بیش از هفت میلیون برگ سند فرهنگی، اداری و تاریخی در مرکز اسناد استان خبر داد.

سعید زارع در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، با اشاره به اهمیت توجه به اسناد موجود در ادارات گفت: یکی از اولویت‌های ما در سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان یزد توجه به اسناد موجود در ادارات است و سعی کرده‌ایم با جمع‌آوری و نگهداری اسناد مهم و مؤثر در استان در جهت ثبت آن‌ها گام برداریم.

وی افزود: ما در استان تاکنون بیش از ۸۰ هزار سند مربوط به بخش‌ها و موضوعات مختلف در ادارات استان را شناسایی کرد ه و تمامی آن‌ها را ثبت و اسکن کرده‌ایم.

مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی استان یزد ادامه داد: این اقدام سبب شده که بیش از ۵۵۰ متر مربع از فضای ادارات و سازمان‌های مختلف آزادسازی صورت گیرد.

زارع بیان کرد: هدف از این اقدام شناسایی اسناد مهم و تاریخی و تأثیرگذار در استان جهت استفاده آیندگان به ویژه محققان و پژوهشگران است.

وی گفت: در این راستا جذب اسناد اهدایی نیز در دستور مجموعه ثبت اسناد و کتابخانه ملی استان یزد قرار دارد که در ماه‌های اخیر نیز توانستیم اسناد خانوادگی در ۲۰ موضوع را از خانواده‌های علومی یزدی و مهرداد شکیبا را جذب کرده و در مرکز ثبت و نگهداری کنیم.

مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی استان یزد با اشاره به آمار اسناد موجود در این مرکز گفت: هم‌اکنون بیش از هفت میلیون و ۸۰۰ هزار برگ انواع اسناد تاریخی، فرهنگی و اداری در موضوع‌های مختلف از دستگاه‌های دولتی و مفاخر و مشاهیر استان در این مرکز حفظ و نگهداری می‌شود که به عنوان تاریخ مکتوب نشانگر هویت یزد است.


وی همچنین از واسپاری ۴۲۶ عنوان کتاب شامل ۸۶۳ نسخه که ۶۸۷ نسخه آن ثبت رسا شده و همچنین ۸۲ عنوان نشریه شامل ۱۵۷۵ نسخه که ۶۱۴ نسخه آن کاردکس شده است و ثبت و نگهداری ۴۲۷ عنوان پایان‌نامه و یک هزار و ۶۵۸ عنوان لوح فشرده برای استفاده محققان و دانشجویان در این مرکز خبرداد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط