پنجشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۱
شعرای جوان باید به شعر آئینی توجه ویژه داشته باشند

مداح و شاعر اهل بیت (ع) گفت: امروزه بیش از پیش نیازمند آن هستیم که شاعران و بویژه شعرای جوان به عرصه شعر آیینی توجه داشته باشند و این خلأ را برای انسان کمرنگ‌تر کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، حاج مهدی رسولی مداح  در نشست تخصصی «در ساحل نیایش» ضمن اشاره به سخنانی از شهید سید مرتضی آوینی درباره تلاش دشمنان برای کمرنگ کردن دین گفت: در کل تاریخ تلاش جوامع غربی بر این بوده است که به انسان القا کند چیزی به نام عالم «غیب» وجود ندارد.

وی افزود: این جوامع برای رسیدن به هدف خود جامعه بشری را به این سمت بردند که به قدری برای انسان دیدنی و شنیدنی دنیوی فراهم کنند که از دیدنی‌ها و شنیدنی‌های حقیقی غفلت کند.

رسولی در ادامه گفت: عالم غیب وجود دارد و انسان در خلوت خود به سوال‌هایی برمی‌خورد که صرفا از طریق «غیب» و بعد غیر مادی می‌توان به آنها پاسخ داد.

 این مداح اهل بیت (ع) افزود: گوهر گمشده انسان امروز «خلوت» است، خلوتی که اگر به آن مرحله سکوت برسد، متعالی است. انسان در خلوت خود با سوال‌ها و چالش‌هایی مواجه می‌شود که جز با توسل به عالم غیب نمی‌توان آنها را حل و فصل کرد.

 وی ضمن اشاره به این نکته که باید در نظر داشت با استدلال نمی‌توان کاری کرد که انسان بتواند حضور خدای متعال را در زندگی خود احساس کند گفت: گمشده جوان امروز شوریدگی و شاعرانگی است. الحمدلله ما در آیین دینی خود ادعیه و مناجات بسیار غنی همچون مناجات ابوحمزه ثمالی و مناجات شعبانیه داریم که عاشقانه با خداوند سخن می‌گویند.

رسولی افزود: امروزه بیش از پیش نیازمند آن هستیم که شاعران و بویژه شعرای جوان به عرصه شعر آیینی توجه داشته باشند و این خلا را برای انسان کمرنگ‌تر کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها