دوشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۱
کمک به تأسیس کتابخانه‌های کوچک آپارتمانی و کانکسی در زنجان

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به برگزاری جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب گفت: کمک به تأسیس و تقویت کتابخانه‌های کوچک کانکسی، مهدکودکی، کانونی، آپارتمانی، محله‌ای و مسجدی از اهدافی است که با برگزاری این جشنواره دنبال می‌شود.

ایرانه حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: نهمین دوره جشنواره روستاهای دوستدار کتاب با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب با ارزیابی عملکرد روستاییان و اجرای طرح‌های نوین و ابتکاری در حوزه کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود، اضافه کرد: بر همین اساس روستاهایی که علاوه بر ارائه ایده‌ها و ابتکارات مرتبط با ترویج کتاب و کتابخوانی، نتایج اقدامات و برنامه‌های انجام شده را ارائه کنند، پس از داوری بعنوان روستای برگزیده شناخته شده و حمایتی های مادی و معنوی نهادهای مشارکت کننده را برای ارتقای سطح فعالیت‌های خود در آینده دریافت خواهند کرد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه احیای هویت روستایی و عشایری و سرعت بخشیدن به نهضت توانمند سازی فرهنگی روستائیان و عشایر، شناسایی ایده‌ها و طرح‌های مرتبط با ترویج کتاب از اهداف برگزاری این جشنواره است، افزود: کمک به تأسیس و تقویت کتابخانه‌های کوچک کانکسی، مهدکودکی، کانونی، آپارتمانی، محله‌ای و مسجدی نیز از دیگر اهدافی است که با برگزاری این جشنواره دنبال می‌شود.

حیدری در ارتباط با نحوه ارزیابی روستاهای شرکت کننده در این جشنواره گفت: 70 درصد امتیازدهی به آثار براساس فعالیت های انجام شده در روستای مربوطه و در بازه زمانی فروردین ماه تا بهمن ماه 1401  بوده و 30 درصد ناظر بر ایده‌ها و طرح‌هایی است که در آینده اجرایی می‌شود.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار به این جشنواره فرهنگی تا 30 خردادماه سال جاری است، اضافه کرد: هیئت داوران جشنواره از میان نامزدهای نهایی تعداد 11 روستا یا گروه عشایری برگزیده را به عنوان «دوستدار کتاب» معرفی خواهد کرد.

گفتنی است، در هفتمین دوره روستاهای دوستدار کتاب «درسجین» یکی از روستاهای گردشگری زنجان به عنوان 10 روستای برگزیده کتاب معرفی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها